• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plastspricka hur laga?

Lasse o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
504
Medlemskap
2024
Hej!
Jag heter Lasse och är ägare av en nyligen inköpt Weisberg Imperiale halvintegrerad -90, Jag funderar just nu på hur man fixar en spricka som finns i toalettutrymmet på golvet in mot dörröppningen. Hur kollar man bäst om den är fuktskadad? Golvet består av plast.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Plastspricka hur laga?

Veidec har mycket bra proffslimmer för plast som man bland annat limmar ihop spruckna plastkåpor till motorcyklar med. Fukten vet jag inte men det finns ju fuktmätare som försäkringsbolagen har bla, antar att husvagnsfirmor har detsamma? Annars är det väl bara att riva upp det hela för att vara på den säkra sidan men det känns nog lite väl drastiskt..
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Plastspricka hur laga?

Hej Kölis jag satt och tittade på gamla inlägg ,så hittade ett förslag på lim till att laga plastsprickor ,ett lim som heter veidec vet var det finns att köpa tacksam för svar
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Plastspricka hur laga?

Viedec har inga återförsäljare vad jag vet utan har representanter/säljare över hela Sverige. Man säljer till verkstäder framförallt men det går nog att köpa även som privatkund av dom, kontakta Veidec i Veberöd, tror jag det ligger. Ska du inte ha så mycket så har jag nog i verkstan som du kan få köpa av mej i så fall, det ända är att man ska ha en sppruta av dubbelmodell för det hela, går väl att lösa med annat också. I värsta fall så kan jag skicka det hela till dej med Posten och du returnerar sedan det hela till mej igen. Blir nog betydligt billigare än att köpa hela kittet.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Plastspricka hur laga?

Tackar så mycket för hjälpen då skall prata med min granne han reparatör på Porsche han har nog tillgång på limmet
 
F

F.d. 7172

Guest
Sv: Plastspricka hur laga?

Med en vanlig lödkolv kan man laga sprickor, stryk lite försiktigt över sprickan med den och sprickan kläcks igen.
:santa-5-icon:
 
Toppen