• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plastlisten som sitter i alu profilen och döljer skruvarna

F

F.d. 25189

Guest
Vad heter/kallas listen som sitter i aluprofilerna utv på husbilarna ? Vart kan man köpa såna ? Mina har krymt och det ser inte bra ut så jag skulle vilja byta ut listerna.
Tack på förhand ! Har sökt som ett tok utan resultat men kan bero på att jag inte vet vad listen kallas.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18508

Guest
Sv: Plaslisten som sitter i alu profilen och döljer skruvarna

jag har köpt dem hos vanliga husvagnshandlare som har lite service,finns alla möjliga färger och modeller..
är du seriös och har mycket fritid så byt dom rostiga skruvarna och tryck in lite sikaflex i hålen där de läcker in vatten när du ändå är igång..
 
F

F.d. 25189

Guest
Sv: Plaslisten som sitter i alu profilen och döljer skruvarna

Ingen som vet nån hemsida helst i sverige som har dessa lister ? Är ju så beekvämt att beställa hemma ;-) Annars får jag göra en tripp på 8 mil enkel resa :(
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Plastlisten som sitter i alu profilen och döljer skruvarna

Vad heter/kallas listen som sitter i aluprofilerna utv på husbilarna ? Vart kan man köpa såna ? Mina har krymt och det ser inte bra ut så jag skulle vilja byta ut listerna.
Tack på förhand ! Har sökt som ett tok utan resultat men kan bero på att jag inte vet vad listen kallas.

Ta bort plastlisten, rulla ihop den, och lägg den i en kastrull med kokande vatten.
Låt den koka några minuter, tills den blir väldigt mjuk, ta sen upp den o dra ut den bit för bit på längden,
gärna lite längre än vad som går åt, så kan du " packa " tillbaka den med god marginal.
Låt den kallna medan den hålls sträckt. Packa tillbaka den kall.
Fungerar bra,, vi har gjort så på många husbilar o husvagnar.
Efter ett antal år, - om dom har krympt igen - är det bara att upprepa det.

Bästa hälsningar
Claes o Carina
 
Toppen