• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

F

F.d. 25291

Guest
Hejsan.
Har importerat en Hobby D690 GELC -09 och undrar om någon har ett bra förslag på vart jag kan bulta fast ett säkerhetsskåp så det inte går att bryta loss utan stort besvär. Jag skall även sätta in ett larm så ev. tjyvar inte har så lång tid på sej.

lailaouno
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

Vårat skåp var så dålig och krångligt placerat så vi plockade bort det .

Är det lättåkomligt för er så är det ju användbart och med en rejäl montering och ett bra lås så är det ju ändå stöldförhindrande , ser dom att det är för besvärligt så kanske dom struntar i det .
 
P

perprott

Guest
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

Vi placerade vårt skåp i garderoben till vänster om kylen.
Bultat genom golvet. Blev kanoon bra.
 

Bilagor

  • IMG_0473.JPG
    IMG_0473.JPG
    1,3 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

Hej Per.
Tack för svaret. Jag har tittat på det oxå, men har inte haft koll på om man vågar borra rätt ner där, men det skall jag göra nu.

uno
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

HEJ. Jag hade visserligen en -06:a med enkelsängar, så jag placera det i utrymmet i trappen upp till sängarna. Det var lättåtkomligt när man vet var det finns, för övrigt osynligt. Lycka till. Ove :yes::mcride:
 
F

F.d. 4374

Guest
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

Hej har tyvärr inget tips om montage av skåp till dig, och du har säkert redan löst detta. Däremot är jag själv väldigt intresserad av att importera en 690 GELC, och undrar ifall du kanske har tips på någon bra handlare?

Är din modell med enkelsängar baktill som kan göras till dubbelsäng?

//Tommy
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Placering säkerhetsskåp i Hobby D690 -09

Hej. Den jag köpte fanns hos en ganska liten bilhandlare som sålde den för en kunds räkning, så han hade mest vanlga personbilar.
Om jag fattat det rätt så betyder E:et i I modellbeteckningen att det är enkelsängar, och det går att göra om till stor dubbelsäng i alla fall på dom senare årsmodellerna.
uno
 
Toppen