• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Placering av värmare

Anders.pe

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2026
En fråga till dom som vet, går det att sätta en typ av VEVOR diesel värmare under en av framstolarna, för vi har ett problem med att trumavärmaren sitter under en av sängarna bak vilket gör att det blir väldigt varmt i sov avdelningen om man vill ha en behaglig värme i den sociala delen.
Bilen är en Rapido C55 årsmodell 22

J-Sixten

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
41018
Medlemskap
2025
Jag har nyligen (för tre månader sedan) låtit en verkstad montera en Webasto STC 2000 under passagerarstolen i Fiat-hytten på vår Hymer -21.
Det fungerar bra. Förutom termostatstyrningen, det blir efter att tag 5-6 varmare än inställt gradantal så det måste justera ned på panelen.
Tänkte först montera en billig "Kina-värmare" men bestämde mig för en Webasto som en auktoriserad märkes verkstad fick montera.
Jag tänkte på garantier och säkerhet i relation till vad husbilen är värd - om det skulle hända något oförutsett med värmaren och installationen.

Toppen