• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåten på HB skav märken och..

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2026
Upptäckte idag att plåten på HB har fått skav märken och även gått igenom till synlig plåt på 2 ställen.
Fattar inte hur detta hra hänt tvättade bilen väldigt noga när vi köpte den, sen på med Jula täcke som vi tog av för några dagar sedan.

Skaven kan jag poler bort tror jag, är det aluplåt? Rostar det som all annan plåt.
De är runt 6 mm i omkrets kan jag få tag på samma vita färg, och vart i såfall!

Blir :( ledsen när jag vet att de inte var där när jag täckte bilen....

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Plåten på HB skav märken och..

Det er en av risikomomentene når en dekker noe, beveger duken seg noe i vind så kan det bli slitemerker i lakken. Er det et sandkorn der også så blir det fort dypt. En overdekking bør ikke være i kontakt med lakken, eller den må være så stram at det ikke kan bi bevegelse.

J

Jimbo

Guest
Sv: Plåten på HB skav märken och..

Helt rätt som Knut skriver.
"fladder" kan ställa till stora skador.
Varje gång jag ser snöskotrar med fladdrande kapell på en släpvagn undrar jag hur folk tänker????

Behövs inte mycket skav innan det blir matta och ibland färglösa fläckar.

Har du plåt på bilen är det sannolikt alu. Akta dig för att polera för hårt i så fall för lacken är tunn!

Toppen