• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåt??

F

F.d. 18061

Guest
Hej! Måste byta lite av plåten på husbilen då jag fått en liten skada på den!
Nån som vet var man kan köpa kulhamrad plåt , ev slät plåt då jag funderar på att byta all när jag ändå är på gång eftersom jag har haft en vattenläcka tidigare som har gjort så det blivit små hål i plåten, läckan är åtgärdad ovh skadat trä är bytt inifrån...

Min fråga är alltså var man kan köpa plåt??
Mvh uffe

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Plåt??

Hejsan, enklast men troligen inte billigast är nog att köpa på någon husvagns/husbilsfirma som sysslar med reparationer, de har olika sorters fabrikslackad plåt i stora rullar har jag sett. Jag har tyvärr ingen firma att direkt hänvisa till.
Om du skall ha rätt mycket plåt så finns det nog billigare sätt att handla på.
Jag sitter just nu mitt ute i grönskan med en liten 10,5'' dator och utan mina bästa favoritadresser :D, men det kommer nog fler svar på vart du kan vända dig.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 15986

Guest
Sv: Plåt??

Jag vet inte om det går att återanvända gammal plåt, om det går att få loss den från väggisoleringen sas.
Om du tror att det skulle funka, har vi en gammal slaktad husvagn (från -81)
Den övre delen av plåtarna bör väl gå att använda. Du får ta precis hur mycket du vill, kostnad=0:-
Vi och "vraket" finns utanför eslöv. Om du skulle ha vägarna ner i grannlandet skåne

Toppen