• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pioneer AVH-X8500BT koppla till handbromskontakten

lsandi

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
11396
Medlemskap
2025
Hej alla ni i forumet. Är ny husbilsägare Kabe 740 LB -2011 och håller på installera stereon. I anvisningen står det man ska koppla en ljusgrön ledning till handbromskontakten. kabelhärvan kommer då från stereon och det är en klämkontakt som man kan klämma på den ledningen.
Min fråga är, kan man komma åt den i någon kabelhärva i närheten av instrumentpanelen?

F

F.d. 26847

Guest
Sv: Pioneer AVH-X8500BT koppla till handbromskontakten

hvis det var min radio, ville jeg forbinde den lysgrøn ledning til stel. Så virker alt på radioen også når du kører.

Det vil sige du kan betjene DVD/GPS skærmen når du kører og ikke kun når du har trukket håndbremsen.

Vh
Carsten

lsandi

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
11396
Medlemskap
2025

Tack Carsten, då vet jag vad funktionen är till för. Kanske borde sagt att det är en Fiat Ducato som hag håller på med och ledningen från stereon är inte så lång och det borde gå hitta denna ledning som jag ska koppla mot i närheten av instrumentpanelen, kanske vid A-stolpen på förarsidan. Problemet är att jag inte har kopplingsschema så man se vilken ledning det är.
Hoppas på mer svar
Hälsningar Lasse

Trappmannen

HBK Medlem
Kommun
Ystad
HBK-Nr
8502
Medlemskap
2025

Hej
Har ett liknande problem men en Pioneer Appradio, hur gjorde ni med den
gröna kabeln?

Paul o Maria

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Jorda gröna kabeln!
Den får inte säljas så att det fungerar att se film medan man kör direkt ur kartongen, men vi berättar det på en gång vid köpet för att slippa få följdfrågor om just detta.

Peter :)

lsandi

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
11396
Medlemskap
2025

Hej igen
Jag var inne på den vägen att jorda kabeln men ville kontrollera så att man inte förstör nåt i stereon.
Tackar för alla svar och ha en härlig husbilssommar
Hälsningar Lasse

Toppen