• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pinkade han in revir ????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025
Stod kvällen och natten till den 5/12 på en ställplats i NV delen av skåne. Efter att det mörknat gick jag ut för att ta mig ett bloss. Då jag kom ut var det ytterligare en person ute på denna ställplats.
Personen i fråga flyttade sig från vänstra sidan av sin bil till den högra, jag undrade varför, men förstod en stund senare han höll troligen på att pinka in revir runt sin husbil.
För när han stod på bilens vänstra sida såg jag tydligt hur en stor pöl bredde ut sig framför fötterna på honom.
Kan det vara för att pinka in revir eller var det för att toan höll på att svämma över.
Tycker ni att det är lämpligt att pinka på en ställplats där kanske någon kommer att ställa sin husbil och kanske stiga ut i revirpinket.

Med vänlig hälsning.

Publikanen.

F

F.d. 10115

Guest
Sv: Pinkade han in revir ????

Han kanske trodde att han var en hund....dom pinkar ju lite varstans,men det är bara lite kiss har jag fått höra av en del hundägare.

F

F.d. 6270

Guest

Han trodde säkert den skulle växa och bli en jättestor husbil när han vattnade grunden :) dåligt skämt och extremt omoget uppförande - tycker jag

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Han fick väl inte använda toan inne i husbilen,så nöden har ingen lag.
Men dåligt gjort var det ialla fall.
/Vidhem

F

F.d. 18368

Guest

Nej nu får ni väl ge er. Piss är bra mycket renare än de avgaser vi släpper ut ur våra bilar. Piss är så rent att det till och med går att dricka. Jag har aldrig gjort det men i en uttorkad nödsituation är det många som har klarat sig genom att dricka sitt eget piss. Så rätten att slå en diskret drill skall inte tas av oss. Han drog sig ju undan diskret, så han visade gott uppförande.

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Var revirpinkaren slängde sin fimp vet jag ej, det är inte omöjligt att han tog hand om den. Vad gäller mig själv så röker jag pipa så där blev ingen fimp.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Det är väl klart att vi ska kunna gå ut och kvällspinka i naturen. Tycker att det börjar spåra ur här ibland.

Om jag tolkar dig rätt är det helt i sin ordning först pinka mellan din och grannens husbil. Därefter kan man gå och pinka på andra sidan där det dagen efter parkerar en husbil.
Har jag uppfattat detta rätt?

Med vänlig hälsning.

Publikanen

Senast ändrad:

Lisa & Bengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
3151
Medlemskap
2026

Blir man osäker i en så här stor fråga, så ska man titta på hur de oförstörda djuren gör.
Ta t.ex hunden. Tiken låter sitt vatten när blåsan är full, gärna på en gräsbeklädd yta. hanen däremot pissar på allt som höjer sig en cm över marken, eller mer, men nästan aldrig på en asfalterad yta. FIMPAR kastar dom aldrig någonstans.

F

F.d. 58621

Guest

Märkligt vad en så pass fundamental fråga som att pinka kan vara så intressant att diskutera.
För några år sedan signalerades från vissa miljökämpar om att det var inga som helst problem med att pinka i naturen. En stilla drill i naturen förordades därför att det sparar en förfärlig massa färskvatten (dricksvatten) som enbart används för att transportera urinet till avloppsreningsverk av något slag.
Urinet innehåller en hel del både salter och näringsämnen som naturen med lätthet tar hand om.
Självklart ska man alltid välja platser att pinka på där man inte utsätter någon annan individ för obehag eller på något sätt medverkar till att skapa luktproblem genom en alltför stor koncentration av urin på samma ställe.
V-backen :wink:

F

F.d. 7222

Guest

Man undrar ju hur vissa män är funtade när man ibland på rastplatser ser hur mannen ställer sig och pinkar 2-3 meter från bordet där det sitter flera personer. Istället för att utnyttja den av vägverket iordningställda toaletten 5-10 m. längre bort. Orkar de inte gå den lilla sträckan så borde de söka hjälp för sina gångproblem. Det är ju så "lagom" fräscht för nästa person som tänker fika vid det bordet.

F

F.d. 3088

Guest

Hmm man kanske borde skilja lite på pink å pink, dels finns det vanligt dagligt pink viket innehåller diverse substanser av olika karaktär. Sedan har vi ju ölpinket vilket är en klar luktfri vätska liknande vanligt vatten :D

Gurra

F

F.d. 18368

Guest

Man undrar ju hur vissa män är funtade när man ibland på rastplatser ser hur mannen ställer sig och pinkar 2-3 meter från bordet där det sitter flera personer. Istället för att utnyttja den av vägverket iordningställda toaletten 5-10 m. längre bort. Orkar de inte gå den lilla sträckan så borde de söka hjälp för sina gångproblem. Det är ju så "lagom" fräscht för nästa person som tänker fika vid det bordet.

Jag som är en fri pinkare håller fullständigt med dig. Finns det en toa i närheten så går man naturligtvis dit. Nån XXXXX ordning får det väl vara.

Senast redigerad av en moderator:

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Hej nu måste jag kommentera "Kisseriet". Med ironi, leende m.m.
Som aktiv golfare e jag van vid att manliga könet uppsöker närmaste träd,stort eller litet nöden har ingen lag heter det ju. De har oftast den goda smaken att vända ryggen åt spelarna i bollen (de som är i sällskap med kissaren).Ibland kan det hända att kissaren inte e uppmärksam på mötande eller bredvid gående spelare,men man ler lite då. Kvinnliga sidan väntar oftast till närmaste toalett ute på banan eller största buske i närheten ,vid sidan av banan om det tränger på,(vilket det gör för båda könen).
Att urinen e steril e ett som e säkert.Man kan dricka den man kan kissa på sina händer om man har nare på händerna,gammalt beprövat recept. MEN efter en liten tid kan det uppstå obehaglig lukt,om man kissar på icke naturmaterial vilket inte e så trevligt, att man kissar på asfalt är väl inte att kissa i naturen tycker jag.En lite kvällspromenad och leta upp ett ställe med lite gräs eller träd är kankse inte helt fel, för allas trevnad och inte minst för att få en liten sightsing på omgivningarna.
Har väl den åsikten att om jag kommer till ett ställe där det luktar (p...k så blir jag lite irriterad över att det luktar.
Så män, gubbar,älsklingar, kissa på "RÄTT" ställe.
Tack för ordet.
Rigmor

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Och var tog fimpen vägen efter blosset?
HaDe Hasse

Min fråga var. Tycker ni att det är lämpligt att pinka på en ställplats där kanske någon kommer att ställa sin husbil och kanske stiga ut i revirpinket.

Jag frågade inte om rökning. Men du (ni) känner säkert personen i fråga bättre så ställ frågan om fimpen till denna person.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

F

F.d. 660

Guest

Vilken diskussion det blev om en liten drill då, han var väl nödig och så vitt jag förstod gjorde han väl sina behov brevid sin egna bil, om han sedan kör därifrån och det kommer en annan och ställer sig där dagen efter har det med all säkerhet antingen försvunnit ner i marken eller upp i himlen vid det laget så dom senare gästerna kommer troligtvis aldrig att märka nånting av det.
Men man behöver ju inte stå och visa upp sig för alla övriga gäster. Det händer att jag pinkar i naturen ibland men brukar välja en plats där man är relativt ensam.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen