• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Personlig olycksfallsförsäkring 60+

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag sa upp mej från mitt arbete vid 62års ålder och tog ut allmän pension, hade då arbetat i sammanlagt 46år. Fyllde 65år för ett tag sen och fick idag ett erbjudande från LF Bergslagen att skaffa en 60+ olycksfallsförsäkring.

Länsförsäkringar

Nägon som har synpunkter på den försäkringen?

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Jag bläddrade lite i länken och läste ”räkneexempel” på LF’s ersättning. Fick liknande kostnader i samband med min stroke (Mehring, Tyskland) i oktober förra året. Mina kostnader ersattes dels av FK och dels av Folksam’s hemförsäkring och då är min fråga, blir man inte dubbelförsäkrad i så fall? Vi har nu tecknat även olycksfallsförsäkring (båda 2) som täcker övriga olycksfall som t.ex. tandskador m.m. vilket kostar oss endast 58:-/mån.

I övrigt så har jag jobbat i 47 år och också slutat lite tidigare (8 månader) för att slippa ”gå i väggen” sista året…

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag sa upp mej från mitt arbete vid 62års ålder och tog ut allmän pension, hade då arbetat i sammanlagt 46år. Fyllde 65år för ett tag sen och fick idag ett erbjudande från LF Bergslagen att skaffa en 60+ olycksfallsförsäkring.

Länsförsäkringar

Jag är 67 år ung. Har LF försäkring +60. Den verkar bra...tycker jag

Hasse o Annika

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2025

Länsförsäkringar

Nej inte den men vi har folksam 60+ om den är bra vet jag inte men var ok pris tyckte vi

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag tycker priset för mej är ok,
83kr/månad
Försäkringsbelopp 1176000kr
Inget krav på hälsodeklaration.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Vet inte om det är samma som min, som var/är lite billigare, med den fick jag också rabatt på alla försäkringar jag hade där, 10% har jag för mig.
Men Länsförsäkringar har ju lite olika regler för olika län har vi ju märkt förr.

M.v.h. JANKRO.

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Jag bläddrade lite i länken och läste ”räkneexempel” på LF’s ersättning. Fick liknande kostnader i samband med min stroke (Mehring, Tyskland) i oktober förra året. Mina kostnader ersattes dels av FK och dels av Folksam’s hemförsäkring och då är min fråga, blir man inte dubbelförsäkrad i så fall? Vi har nu tecknat även olycksfallsförsäkring (båda 2) som täcker övriga olycksfall som t.ex. tandskador m.m. vilket kostar oss endast 58:-/mån.

I övrigt så har jag jobbat i 47 år och också slutat lite tidigare (8 månader) för att slippa ”gå i väggen” sista året…
Stroke räknas väl inte in i olycksfallsförsäkrin?

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Min lillebror blev förlamade i en motorcrossolycka för många år sedan. De pengar han fick ut via Folksam olycksfallsförsäkring har hjälpt honom vidare i livet.

Själv är jag försäkrad via jobbet och kompletterat upp med Folksam bästa standard försäkring för olycka. När det gäller,olycksfallsförsäkring kan man ha flera,och få ut pengar på alla.

Ën olycka händer lätt.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Jag skulle hellre teckna en sjukförsäkring om jag hade kunnat. Blev nekad det av Folksam när vi flyttade alla försäkringar från Trygg Hansa. Fick besked ett halvår efter tecknandet att jag inte fick sjukförsäkring efter hälsodeklarationen och de hade sagt upp försäkringen hos Trygg Hansa men stod inte för avtalet vi gjort upp och TH tog inte upp den igen. Det har jag förlorat mycket pengar på, speciellt efter Covid när jag fick svår GBS som jag fortfarande dras med sviter efter. Se upp om ni byter försäkring så de verkligen håller avtalen. Kanske att skulle stridit mera än jag gjorde. Olycksfalsförsäkring fick jag.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Vad jag förstått är flera av dessa försäkringar tänka att ersätta de gruppförsäkringar många har via sina fackföreningar. Kontaktade själv Folksam när jag av olika anledningar gick ur facket för några år sedan och de erbjöd direkt motsvarande olycksfallsförsäkring till som jag tyckte rimligt pris!

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag har aldrig haft en försäkring som gäller för mej själv, har halvförsäkring Dina på mina två bilar och en hemförsäkring hedvig som erbjuder olycksfallförsäkring för 39kr/mån.
Har förstått att för de saker som normalt händer plötslig sjukdom och liknande inte ersätts utan mest fysiska skador där man snubblat omkull. Går det att försäkra sej mot det som vanligen händer när man blir gammal?

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag har olycksfall-försäkring... men ansluter mig till bengtic.... man ska vara medveten om att ev ersättning sjunker kraftigt med högre ålder... mycket kraftigt ! ! !

Opus 52

HBK Medlem
Kommun
Bengtfors
HBK-Nr
27508
Medlemskap
2025

Länsförsäkringar

Har gjorts exakt samma med pensionen
Men har aldrig tagit någon olycksfallsförsäkring
Får ju pension så jag klarar mig/oss

Krister&AnnChristin

HBK Medlem
Kommun
Robertsfors
HBK-Nr
14178
Medlemskap
2025

Länsförsäkringar

Har en i LF Västerbotten, gäller bara i Sverige

Beda & Botvid

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
22260
Medlemskap
2025
Blev fundersam när ni skriver var/ när försäkringen gäller, kollat nu…LF, jämtland, Bergslagen, Västernorrland, Älfsborg har alla identiska villkor….Vid vistelse utanför Norden ersätts endast, medicinsk invaliditet och dödfall pga olycksfall..!!
Ingen ersätter, akutvård, glasögon , sjukhusvård..etc ..se sid 3 i villkoren.. så jag mindes rätt, för mig ointressant…!! Här hemma i sverige klarar jag mig ändå..

Toppen