F
F.d. 25057
Guest
Hur ska jag få veta om en Husbil har partikelfilter, står ju ingenting i transportstyrelsens info.
Guy
Guy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
hej,,den uppgiften skall du ha i registreringsbeviset,,,teddi,,
OK , men var på reg.beviset ? Gula eller Blåa ?
Guy
HejHur ska jag få veta om en Husbil har partikelfilter, står ju ingenting i transportstyrelsens info.
Guy![]()
Hej
Det står på det blå registreringsbeviset under miljöfakta. I vårt fall ,2005PM =
partikelfilter.
Det var ett av kraven när vi köpte ny husbil. Volkswagen var de första att utrusta
T5an/Transporter med detta från vecka 10 2006.
Partikelfiltret förbränner effektivt alla små sotpartiklar som uppstår vid förbränningen.
Sitter på avgasröret före de övriga dämparna/katalysator för att snabbt bli upp-
värmt och förbränna sotpartiklarna.
Ändröret är helt blankt inuti pga av den effektiva förbränningen i partikelfiltret.
Men det är olika på fabrikat.
Partikelfilter och katalysator är det samma sak ?????