• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parrot Asteroid smart

carina jk

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2026
Är det någon som har erfarenhet av denna gps med inbyggd backkamera? Finns att köpa på kamafritid.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Parrot Android smart

Menar du Parrot Asteroid Smart?
I så fall mycket pengar (5-6000 kr) för en navigator med tvivelaktiga uppdateringar.

carina jk

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2026

Asteroid skulle det stå ;-) De gjorde reklam för den i en husbilstidning och vi tyckte den lät intressant eftersom den var utbyggbar med bl a backkamera och att det kan anslutas till internet och även kopplas ihop med vår telefon. Funktionen ska påminna om dagens surfplattor och smartphones. Enligt tidningen kostar den ca 12000 med trådlös backkamera och 11000 med trådbunden. Dyrt men då får vi både gps och backkamera.

F

F.d. 50421

Guest

Hej,

Tacksam om du "knarrevik" kunde utveckla din erfarenhet ang. denna navigator och dess tvivelaktiga uppdateringar.

Har själv installerat nämnda multimediaenhet i husbilen och anslutit backkamera till den. När man lägger i backen så växlar den automatisk om till kameran. Det följer med IGo Primo navigation kostnadsfritt som fungerar utmärkt, går även att ladda ner Tom Tom, har en Iphone 5 som anslutits via blåtand till den och använder på så sätt handsfree när jag ringer. Dessutom kan jag streama "Spotify" till enheten och på så sätt lyssna på min favoritmusik. Radion är RDS och fungerar jättebra. Det går att ansluta andra enheter såsom Ipod, USB-minne mm. Enheten är mycket användarvänlig och som ett plus så kan man även ansluta ett mobilt modem och på så sätt få tillgång till internet och ta emot o skicka email. Det går även att ladda ner olika appar till den och Jag har inte upplevt några som helst problem att uppdatera enheten som du nämner:).

När det gäller ljudet i stereon så är den helt suverän (naturligtvis beroende på högtalarna som är monterade i bilen)

Ett annat plus är att den är mycket prisvärd, köpte den själv för 5295 kr.

Har använt den flitigt under resor i Tyskland och även här hemma och har inte någonting att anmärka på hittills.

Med vänlig hälsning,//Skywave:spinny:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Review:
Finally, we have the back-up camera delay, which does not favor Parrot's Asteroid Smart. It's a limitation that we doubt an update would be able to improve much.

The iGo Primo navigation app is very clunky and not particularly user-friendly. We’d much rather see Parrot ship the Asteroid Smart without it and offer navigation applications for sale on the Asteroid Market. Of course, we understand why the company has to include navigation at this price point.

Pris enligt Prisjakt.nu:

image.jpg

F

F.d. 50421

Guest

Är det en utvärdering som någon tidning gjort?
Det vore trevligt att läsa lite mer om testet.:)

Med vänlig hälsning,//SkyWave

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Parrot är nu ledande i blåtandteknik...

Det finna andra produkter i samma kategori som ex. Kenwood DNN9230DAB
EISA vinnaren 2013-14

EUROPEAN IN-CAR HEAD UNIT 2013-2014 - Kenwood DNN9230DAB | EISA - The European Imaging and Sound Association

DNN9230DAB Kenwood's Revolutionary Networking Navigation System - YouTube

För övrigt så är jag tveksam till inbyggda produkter... för att går något sönder så måste hela paketet in för lagning. Föredrar lösa delar som kan uppdateras i blandad ordning.

F

F.d. 50421

Guest

Ja, den Kenwood-modellen verkar ju jättefin, men verkar rätt så dyr. Har du någon aning i vilken prisklass den ligger.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Verkar ligga i spannet 9-12 tkr så det är inget billigt jox...men vill man ha bra grejor så kostar det. Tror inte att den kommit till Sverige ännu.
Paddor och annat pryttel kostar ju också skjortan.

carina jk

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2026

Hur mycket fick du betala för backkameran? Jag är lite nyfiken för vi har själva beställt en backkamera men vi ska se om vi kan ändra till en Parrot om den verkar lika bra och priset blir likvärdigt. Mvh Carina och Christer

F

F.d. 50421

Guest

Hej, nu köpte jag till en ganska avancerad och relativt dyr kamera (se spec. nedan) och den kostade 3995 kr + en adapterkabelDIN-> RCA (227 kr)och en förlängningskabel på 20m. (437 kr) Totalt gick hela kalaset med Asteroiden på: 9954 kr men som sagt, jag är hittills helnöjd. För att ev. få ner priset så kan man ju köpa en enklare kamera.:)

AXION DBC114067SHD

Detta är den första kameran med självrengörande
backkameralins på marknaden. Ett torkarblad integrerat
i motorvisiret rengör glaset automatiskt varje gång visiret
öppnas och stängs. Därmed får man alltid bästa möjliga
bild oavsett väderlek.

>Vidvinkel 150° >
IR ljus för mörkerseende
Bilden kan spegelvändas
IP69K
12V
Reservtorkarblad medföljer
Temperaturområde: -30°C ~ +80°C
Storlek: 104x57x55mm

Tillbehör:

CA001A Adapterkabel DIN->RCA.
CA005E Förlängningskabel 10m DIN hane-hona.
WPC5 Förlängningskabel 20m DIN hane-hona.

F

F.d. 20728

Guest
Sv: Parrot Asteroid smart

Hej . jag har en Parrot asteroid smart inmonterad i min Husbil sedan aprill .

Den är kopplad mot en mobil router Funkar perfekt.
1 Backkameran som jag köpte samtidig fungerar perfekt så fårt du aktiverar backsignalen.
2 Telefon . jag har parkopplar min och min frus telefon och det funkar också perfekt. Den ringer också upp på röstkomando.
3 Navigatorn. Standad som är med heter IGO. den är väll sådär jag har uppdaterat den med Tomtom Norden för att få in fartkamror. och det finns ju flera olika navi appar att välja på.
4 jag kör ju med spotifly och man behöver ladda ner musiken för att det inte ska hacka. Har också Tuneln radio samma här den fungerar bra.
Att veta är ju att det är en Android (Telefon) så man får ju ladda hem appar till de funktioner man önskar vilket innnebär att man bör ha någon form av internettkoppling.

Installationen bör man väll förbereda innan.

Mats:music-icon:

Toppen