• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsskyltar igen.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Jag parkerade fel eftersom jag ställde mig på tvären, åt visserligen lunchen där innan vi åkte vidare.
Men jag hade inte haft några problem att stå där i 24 timmar om jag parkerat enligt anvisningen, men å andra sidan är vår husbil inte registrerad som lastbil.

Kör hårt. ;)20250418_120837.jpg

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Förutom röda tejpen och svarta strecket under bilen ser tilläggstavlan ut som typ H28. Någonstans -som jag inte hittar nu - har jag läst att den inte skall/får användas under en P-skylt.
Men med ändringarna som gjorts på den är den väl att anse som ett hittepå.

1746017302319.jpeg

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Spelar ingen roll om det är rätt eller fel skyltat folk ställer sig där dom vill ändå och skyller oftast på "jag ska bara..."
Kunskapsnivån är skrämmande låg när man läser diverse inlägg, finns dom som inte kan byta en glödlampa och då kanske man inte ska kräva att dom kan parkeringsreglerna.

chaus&son

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2025
Spelar ingen roll om det är rätt eller fel skyltat folk ställer sig där dom vill ändå och skyller oftast på "jag ska bara..."
Kunskapsnivån är skrämmande låg när man läser diverse inlägg, finns dom som inte kan byta en glödlampa och då kanske man inte ska kräva att dom kan parkeringsreglerna.
Fast varför ska man undvika att parkera på platser som har skyltat fel, på det viset finns det snart inga parkeringsplatser kvar. Om alla ska hitta på egna parkeringsskyltar så blir det ett laglöst land.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Fast varför ska man undvika att parkera på platser som har skyltat fel, på det viset finns det snart inga parkeringsplatser kvar. Om alla ska hitta på egna parkeringsskyltar så blir det ett laglöst land.
Nu skrev jag inget om att man ska undvika platsersom som är fel skyltade, utan jag skrev att det spelar ingen roll om det är rätt eller fel skyltat.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Jag tror att alla som skriver här förstår meningen med denna typ av skyltning, även om den inte följer regelboken.
Varför utmana och parkera på ställen där vi inte är välkomna, åk vidare!
Det här är mera selektivt val av regler man väljer att följa. Lite som hur man ska ställa bilen på en ställplats alla har rätt samtidigt som dom har fel.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Det röda strecket ser dit tejpad ut i efterhand
Precis, dessutom är det skarvat i mitten.

Den här skylten finns i anslutning till en ställplats, dom vill förmodligen förhindra att husbilar står gratis utanför.

Jag har stött på massor av egengjorda varianter av falska skyltar.
Den värsta var då någon satt upp militäranläggning, förbjudet att passera skylten som vi stötte på när vi gick på en grusväg. Nästa gång har jag med mig en skruvmejsel då vi åker dit.

Eftersom risken att hamna i klammeri med rättssystemet är 0% med hittepå skyltar så kommer skyltarna hela tiden öka i antal.

Borde vara hög avgift "böter" till den som förväntas tjäna på falska skyltar.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tycker du är ganska trist Jari! Tråkig retorik.

chaus&son

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2025
Men oändliga trådar om pakeringsskyltar är kul
Det man inte tycker är kul kan man ju hoppas över att läsa!
Vi är på ett forum där jag antar att alla ska få ha sin åsikt utan att det ska spåra ur varje gång, dessutom är just skyltning ett intressant och viktigt ämne just för att man okynnesskyltar mer och mer i Sverige.

Toppen