Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Helt rätt. Kommuner är dåliga på skylta. På den nedre skylten ska det stå klass 1 för att kunna böta husbilar. Annars fritt fram att parkera 24 timmarJa skyltningen är ok. Eftersom husbilsskylten numera finns bland de godkända symbolerna så är det bara PB2 som får parkera 1/5-31/8. Övrig tid får alla fordonslag parkera.
Inte 24 timmar bara 2 timmar mellan 08-18 1/9-30/4Helt rätt. Kommuner är dåliga på skylta. På den nedre skylten ska det stå klass 1 för att kunna böta husbilar. Annars fritt fram att parkera 24 timmar
Jepp. Miss av mig. Hade det bara stått P hade det vart 24 timmar. SorryInte 24 timmar bara 2 timmar mellan 08-18 1/9-30/4
Helt rätt. Kommuner är dåliga på skylta. På den nedre skylten ska det stå klass 1 för att kunna böta husbilar. Annars fritt fram att parkera 24 timmar
Inlägg 4Betyder inte den nedre att det är fritt att parkera alla personbilar 1/9-30/4 2 timmar kl 8-18?
Min enkla tolkning av den nedre skylten är: Alla personbilar, typ I och II, 12 timmar kl 18-8 och 2 timmar kl 8-18.Betyder inte den nedre att det är fritt att parkera alla personbilar 1/9-30/4 2 timmar kl 8-18?
Ja det kan inte tolkas på annat sätt.Begränsar verkligen den nedre skylten till enbart Pb 1 och 2? Och nog får man väl stå 14 timmar? Det skulle i så fall betyda att en husbil kan parkera från klockan 16 till nästföljande klockan 10 vardagar under perioden 1/9 till 31/8. Dag före helgdag och röda dagar är fritt under samma period.
Prickar man in en julhelg där julafton är på en måndag kan det bli en ganska lång parkeringstid.
//Michael, medlem
Hur får ni den tiden till att bli 14 tim.? För enligt min klocka om du parkerar kl 16:00....och slutar parkera nästa dag kl 10:00... Så blir det enligt min klocka totalt 18 tim.Begränsar verkligen den nedre skylten till enbart Pb 1 och 2? Och nog får man väl stå 14 timmar? Det skulle i så fall betyda att en husbil kan parkera från klockan 16 till nästföljande klockan 10 vardagar under perioden 1/9 till 31/8. Dag före helgdag och röda dagar är fritt under samma period.
Prickar man in en julhelg där julafton är på en måndag kan det bli en ganska lång parkeringstid.
//Michael, medlem
Nej det har du säkert inte gjortHur får ni den tiden till att bli 14 tim.? För enligt min klocka om du parkerar kl 16:00....och slutar parkera nästa dag kl 10:00... Så blir det enligt min klocka totalt 18 tim..... Eller har jag räknat fel
![]()