• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkering för vintern

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
Hej.
Jag har min bil parkerad ute, på en parkeringsplats som är grusbelagd. Vad säger ni om det, är det bra eller ska jag lägga något under bilen? Jag är lite orolig för rostskador.
Elisabeth

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Parkering för vintern

Grus har jag inte hört att det skulle vara något problem med. Däremot har jag läst att gräs ska man undvika eftersom det ofta binder fukten.

F

F.d. 58621

Guest

Hej Elisabeth,
kolla in den här tråden http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/246106
Vi hade tidigare en carport med fyllnadsgrus, det var verkligen inte bra för bilens underrede som verkligen rostade sönder av fukten från marken. Husbilen bör helst stå på en yta med avrinning och på ett underlag som torkar så snabbt som möjligt. Jag tror att god ventilation under är minst lika viktig som ventilationen inne i husbilen.
V-backen ;)

F

F.d. 7045

Guest

Jag har lagt en platonmatta under bilen som fuktspärr.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Vaför tror Ni att det inte är bra att ha gräs under en husbil eller husvagn?
Alla dessa husvagnar som står på säsong på campingplatser från Maj - Okt. Dom skulle ju vara helt rostiga på balkar och ha bara bodelen hel,för dom står ju på gräs hela tiden.
Kan det inte bero på vilken kvalite`som berörda husbilar har?
/ Vidhem

F

F.d. 52943

Guest

.....
Kan det inte bero på vilken kvalite`som berörda husbilar har?
/ Vidhem

Säkert, men nu är det ju tyvärr så att de flesta husbilar inte har något rostskydd alls undertill. Ingen liknelse med personbilar över huvud taget.
:(

Toppen