F
F.d. 14576
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 250
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Aviano
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Elektronik
Mitt första inlägg på forumet, får se hur det går
Nu till dagens i-landsproblem.
På min vagn sitter det en parabol på taket, som är någon sorts automatisk grunka som själv skall söka upp satelliten och ställa in allt.
Parabol: Mobiset 2 Cap 600
Digitalbox: Kathrein UFS 740sw (software version 2.23)
Problem är att den inte får någon signal, den hittar inget, den snurrar på taket som en besatt men den får aldrig någon signal ner till digitalboxen.
Jag har haft en radioman, vad det nu innebär, ute och titta på möget men han fattar halv fem, kan inte begripa varför den inte får någon signal och även om han ställer in den manuellt till där den skall vara får den ingen sattelitsignal.
Har vi missat något tro?
Chassiemodell: Ducato 250
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Aviano
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Elektronik
Mitt första inlägg på forumet, får se hur det går

Nu till dagens i-landsproblem.
På min vagn sitter det en parabol på taket, som är någon sorts automatisk grunka som själv skall söka upp satelliten och ställa in allt.
Parabol: Mobiset 2 Cap 600
Digitalbox: Kathrein UFS 740sw (software version 2.23)
Problem är att den inte får någon signal, den hittar inget, den snurrar på taket som en besatt men den får aldrig någon signal ner till digitalboxen.
Jag har haft en radioman, vad det nu innebär, ute och titta på möget men han fattar halv fem, kan inte begripa varför den inte får någon signal och även om han ställer in den manuellt till där den skall vara får den ingen sattelitsignal.
Har vi missat något tro?