• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabolkort

F

F.d. 50472

Guest
Har monterat en parabol och undrar vad kan man använda för kort till mottagaren? I Sverige kan vi se på canal digital men när vi är i Europa får vi inte in några kanaler.
Är det någon som vet?

Björn Persson
medlem 14777

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Parabolkort

Kräver nog en närmare beskrivning av utrustningen som används. Nog många som har just CD-kort på väg en bit ner i Europa, och det fungerar, i alla fall de "fria" kanalerna med ett depositionskort från CD.

F

F.d. 50472

Guest

Det är en Snipe parabol och mottagaren Triax S-HD207.
Björn

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej. Som skrivits på andra ställen så når Sirius en bit ner ieuropa. Med min SNIPE går det med Kanal digital till Holland Nordfrankrike, SVT kan man se via en anna sattelit nere i Spanien och Portugal. Vi har ett depositionskort för gratiskanalerna kostar 7-800 kr.

stig

F

F.d. 50472

Guest

Var kan man få tag på ett sådant kort?
Björn

F

F.d. 53078

Guest

Kortet för den ofeciella Svenska kanalen har Connova. Du behöver dá en CAM och ett kort.
Connova tel. 0141 203900

Dom har även en 12v mottagare Dilog

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Har precis fått ett Depositionskort från Canal Digital. Det har tagit 6 veckor, inkl strul och då har jag ännu inte fått fakturan. Så va ute i god tid!

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Har precis fått ett Depositionskort från Canal Digital. Det har tagit 6 veckor, inkl strul och då har jag ännu inte fått fakturan. Så va ute i god tid!

Samma här. Först efter påminnelse. Fakturan kommer under ordinarie faktureringsperiod. Men fint att de bjöd på alla program en tid som sammanföll md OS.

Toppen