• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

parabol.

F

F.d. 53320

Guest
hej, någon som kan tipsa om ett bra köp av en helautmatisk parabolantenn o eventuelt box eller alternativ så man kan se på tv . har i dag fast antenn o boxerutbudet.problemet i dag är att nio av tio gånger får jag inte bild. har provat olika typer av fasta antenner..

F

F.d. 55528

Guest
Sv: parabol.

Vi har en Oyster och är helnöjda med den. However... Man får tänka på hur man ställer sig även med parabol. För att få bild så måste det vara fri sikt åt söder. De satteliter som man använder (Thor t.ex. för Canal Digital) ligger nästan rakt i söder och elevationsvinkeln är ganska låg här uppe i norr...

Kolla med JR-larm i Lindome. De är duktiga på paraboler.

/TommyQ

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Köp en "SNIPE", & köp något roligt för de andra (många) pengarna som blir över jämfört med dom andra parabolerna!!!
Så gjorde vi!
Mvh.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

"eller alternativ så man kan se på tv "

Jo, jag är lika ihärdig med Slingboxen som Knarren är med paddan....
Resultatet är ju enastående bra o billigt, jämfört med paraboler.

Du har Boxer och en internetanslutning hemma.
Kolla på Slingbox - TV via internet frÃ¥n hela världen , köp en lämplig slingbox , koppla in den hemma.

Installera i PC o padda, se på de kanaler du har hemma, via internet.
Vill du ha upp signalen till TVn i bilen så använd en HDMI kabel från PCn eller kanske en AirPlay signal från paddan, hälsar Björn

Senast ändrad:

ingerbenny

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025

Hade samma problem i somras ingen eller dålig bild.
Jag köpte en rundstrålande antenn och en antennförstärkare, sen försvann problemen.
Upp med antenn och kör en sökning och mottagningen blev kanon.
Ersatte samtidigt befintlig antennkabel, som hade ett par skarvar till en ny med nya kontakter.
Tror inte att det påverkade mottagningen men jag kunde dra en annan väg.

Toppen