• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

parabol

F

fjärrkontroll

Guest
Jag har Boxer, men vill byta till parabol. Kan parabolen monteras i bef. anteninf? Är signalen svår att ställa in. Kan man se svenska kanaler ute i europa. Måste man ha en jätteanten. Var kan man köpa och få råd ang utrustning.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: parabol

Hej Fjärrkontroll!
Jag har en parabol typ "campingparabol" som funkar utomordentligt i Sverige och norra Tyskalnd. Jag har Viasat abonnemang. Men att få något som funkar i södra europa är ganska svårt, det enda som du kan få in i tex spanien är svt europa och då måste du ta ett speciellt abonnemang för bara detta + en parabol på 80 cm diameter. Jag kollade med Canal Digital och även där sa dom att dom inte har rättigheter att sända där nere. Men som sagt i Sverige funkar det perfekt.
mvh Stefan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 346

Guest
Sv: parabol

Kan bara instämma!

Vi har också en "campingparabol". Sverige = kanon. Mallorca = nix.
Ställa in den är inte så svårt. En kompass är bra att ha. Och så bör man veta vilken riktning satelliten finns. Det varierar med var man befinner sig i Sverige. Det finns kartor att ladda hem som man kan ha med sig.

Vår parabol sätter jag fast med sug-kopp på taket med sladden klämd genom ett fönster. Sen sneglar jag ner igenom Hekiluckan och kollar signalen. Det bästa är om man då ställt in satellitmotagaren på "signalkvalitet".

Allt som allt brukar detta ta ca tio minuter.

Anders :):):):):):):):):)
 
F

F.d. 15200

Guest
Sv: parabol

Hej Maja & Stefan!

Det svar som ni fick från Canal Digital är et standar svar som dom ger till alla.
Jag har pratat med parabolåterförsäljare till camping fordon och han säger det
att det är fel och som ett exp. sa han att skulle du köpa en dvd skiva i Sverige
så skulle du inte få titta på den i Danmark (låter vettigt).

Johnny
 
Toppen