• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

parabol problem

Inger & Ingemar

FD HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
21875
Medlemskap
2023
Hej allaFBKARE jag har fastnat när det gäller antennen har en analog motagare men behöver en digetal för att kunna använda våran parabol som är själv sökande har en parabol som står bredvid husbilen den fungerar jätte bra men undrar om det finns någon som har en digital box att sälja billigt tycker inte jag vill lägga ut för stor kostnad är relativt ny husbils ägare sedan ett år och fastnat för detta underbara semester liv snälla ge mig ett tips. kram på er.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: parabol problem

Hvilken selvsøkende parabol (Merke / modell) er det dere har, tuneren inneholder for mange også styringen av parabolen - disse må ha rett tuner for å fungere. Det finnes muligheter for å bruke en ekstern tuner sammen med den selvsøkende parabolen i mange tilfeller uten å bytte boksen på parabolen.

Inger & Ingemar

FD HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
21875
Medlemskap
2023

Hej igen tack för att du svarade vet inte om det är detta du vill veta för att hjälpa mig
sterio satellite receiver dynamic digital sound MSP5012 Teleco 5.0 heter boxen satelit tallriken magicsat plus codice 05499 850 matricola 004304 hoppas du kan ge mig mer vägledning tackar på förhand.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Teleco parabolen er ikke den jeg kan godt, men om parabolen finner sattelittene så er fortsatt ekstern tuner løsningen. Du kan bruke 2 tunere koblet til samme LNB, men bare en om gangen - mange tunere har pass-through for signalene - oftest merket med sat-in sat-out.

En annen og bedre mulighet er å sende en mail til teleco med fråge om det finnes replacement tuner med CI til den antennen dere har. Koster noe mer enn en vanlig tuner fra nærmeste tv-shappe, men løser alle problemer. Jeg mener noen fikk fatt på en slik oppgradering for et par år siden.

Toppen