• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol Oyster

LarsGN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2026
Hej
Är i Slovenien och det går inte att se tv1och TV2.
Alla andra kanaler fungerar.
Är detta rätt att det inte fungerar utomlands.
Mvh
Lars G

Sv: Parabol Oyster

Tyvärr räcker inte signalerna ner till Slovakien. Det beror dock på vilken operatör du har. Vi har Canal Digital och de kanalerna kan vi se bra ner t o m Österrike/Norra Italien. Har 85 cm antenn. TV4 såg vi dock i Kroatien norra delen. SVT's kanaler har för svag signal för att nå till Slovakien.

Är det någon skillnad på HD respektive vanliga kanalerna? Har för mig att jag läst något av det. Brukar visserligen inte titta på tv när vi är nere i Italien/Kroatien, men kan vara bra att veta ifall det är dåligt väder någon kväll.

Förra året vi va i Kroatien fick jag inte in 4HD som låg i min favoritlista. Letade upp 4:an utan HD o den kunde man se på.

Paraboltiden är över. Kör med mobil och Cromcast istället. Funkar i hela världen!

Är det någon skillnad på HD respektive vanliga kanalerna? Har för mig att jag läst något av det. Brukar visserligen inte titta på tv när vi är nere i Italien/Kroatien, men kan vara bra att veta ifall det är dåligt väder någon kväll.

HD-kanaler kräver mer av utrustningen, större mängd data ska skyfflas mellan satellit och parabol. Vår uppfattning är att HD-kanalerna försvinner tidigare än de "vanliga" kanalerna. Vi kunde inte få on HD-kanalerna i norra Italien och Kroatien.

Tillbaka
Toppen