• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol med sugkopp släpper

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
För att komma billigt undan så köpte jag en parabolanten som fästs på släta ytor med sugpropp. På grund av sin lilla diameter så är den väldigt lättinställd i Sverige, då liten diameter ger stor vinkeltolerans.

Till en början satt den som berg på antingen husbilssidan eller någon av glasrutorna. Efter ca 10 dagars användande så vill den inte längre sitta kvar mer än högst en timme innan den med en skräll faller i backen.
Ytor och sugkopp var väl rengjorda.

Någon som vet var man antingen får tag i ett trippelsugfäste eller en lämplig tripod?

Kan nämna att den är lätta att ställa in ned till Tyskland men i Frankrike, som ligger mer väster ut så var det avsevärt svårare. Oftast vart det bara några få kanaler som gick att se.

Tillbaka
Toppen