gaisaren
HBK Medlem
Gomiddag
Om köp av parabol för Europa. Vad rekommenderar ni som har det idag.
tack o ha d
Om köp av parabol för Europa. Vad rekommenderar ni som har det idag.
tack o ha d
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ut fra teksten på parabolen på blokket burde det være med en Digital CI boks med 2 plasser for CA-moduler. Disse har og Sat Out kontakt som benyttes for en kabel over til Viasat boksen. Eneste bokser fra Oyster som ikke har denne mulighet er de nye HD boksene.
Jag har läst att Viasat har kommit ut med en C/A-modul men så är inte fallet. Det är en TV-modul som bara fungerar ihop med nyare TV-apparater av märke Panasonic, Philips & Samsung utan internet eller parabol. Viaplay, On demand & utrikes mottagning är inte hellr tillgängligt med denna modul.
Jag skulle vilja ha ett så uttömmande svar som möjligt eftersom detta med TV-mottagning via parabol i HB inte är min starka sida.
Bennie
Det är rätt som du tänker, men problemet är att Viasat inte släpper någon CA-modul,som fungerar, då måste du köra med Cmore(Canal digital) då fungerar den lösningen och är smidigast.
Jag hade fel och kände inte till att Viasat släppt en CA modul. Har bråkat med dem i minst 10 år om detta. Äntligen!Det är lite konstigt att killen på Viasat inte var bättre informerad. Tydligen skall det gå att få in en del av Viasat's utbud helt utan antenner (hur det nu skall gå till). Han sa också att modulen bara fungerar inom Sverige. Återkom gärna & berätta hur det gick.
Bennie
Jag hade fel och kände inte till att Viasat släppt en CA modul. Har bråkat med dem i minst 10 år om detta. Äntligen!
....
Men om de passar och fungerar som C-more i Sattelitmottagarens uttag för CA-modul framgår inte kräver mer jobb och test.