• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pannan går en stund.

F

F.d. 5798

Guest
Hjälp.
Pannan går en stund sen stänger den av sig.
Gasol o ström finns.
Kollade i instruktionsboken men där stod det något om att fönstren ska vara stängda?
Hoppas på svar snart eller en inte så kall natt i Smögen.
Mathias
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Pannan går en stund.

Om du har ett fönster direkt ovanför avgasutsläppet så måste detta vara stängt för att avgaser inte skall tränga in i HBn. Det sitter en strömbrytare ed på fönstret i så fall som gör att värmaren inte startar eller slår av.
//W
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Pannan går en stund.

Ja det var bra att det funkar nu , men har du en kontakt på fönstret så har du nog felet där ,Glapp eller oxid, man kan säkert koppla bort den ,men då får man inte öppna när pannan är på såklart,,Lycka till
 
F

F.d. 1606

Guest
Sv: Pannan går en stund.

Om du kör Trumapannan på el så går den ner i varv på fläkten ganska fort. Elen ger bara 1,8 kw. Anledningen till att farten på fläkten går ner är att elvärmen inte hinner med att värma luften om den strömmar för snabbt med den låga effekt som värmaren har på el.

Tyvärr ett typfel på Trumavärmaren med luftburen värme. Har behandlats många gånger här på hemsidan. Med Truma luft så anser jag att värmen inte klarar att värma på el vid lägre temperatur. Helt omöjligt vid minusgrader. Sa inte säljaren det till dig?
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Pannan går en stund.

Ja det var bra att det funkar nu , men har du en kontakt på fönstret så har du nog felet där ,Glapp eller oxid, man kan säkert koppla bort den ,men då får man inte öppna när pannan är på såklart,,Lycka till

Har samma problem märkte jag i går kväll när jag skulle starta värmaren på gasol (Truma combi 4) den går ett tag sen slår den av och det lyser rött på v sida av reglaget, Vad är det för fönster ? var sitter det ? Några tips vad jag kan göra.
Guy
 
Toppen