• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panel under ratten

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Någon som vet hur man skruvar bort plastpanelen under ratten ovanför pedalerna...verkar vara väl gömda skruvar. Kanske inte så lätt att förklara utan bild?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Panel under ratten

Tror de sitter med plastplugger, kjernen på pluggen (en tynn pinne) kan trykkes inn og pluggen trekkes ut. Problemet er å finne igjen pinnene slik at en kan sette de inn igjen fra utsiden når en monterer igjen (var slike på tidligere Ducato).
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Panel under ratten

Jag har lossat den på vår -08, det sitter 2 skruvar till vänster om ratten och 1 till höger. Sedan kan man "vika/fälla" ner panelen bakåt. Hade lossat säkringsluckan först.
Leffe
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Panel under ratten

Ok, försökte igår. Vågade inte ta i, rädd att nått går sönder. Behöver man dra hårt?
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Panel under ratten

Nejdå inget våld bedhövs. Vill minnas att den lossnade vid dörren först. Efter lite skakande lossnade även andra sidan.
Leffe
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Panel under ratten

Tack för hjälpen, det var bara att rycka lite hårdare så lossade det enkelt. Vill inte vålda, det kan kosta pengar...
 
Toppen