• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem panel LT632

zacko

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
9568
Medlemskap
2024
Hej! Jag har en LMC 2017 och nu har vattenpumpen lagt av tillsammans med yttre och inre temperaturgivare och klockan. jag har gått igenom alla säkringar, resettat gjort bilen strömlös inget hjälper. Jag misstänker att felet sitter i panelen som är en LT 632 då den tidigare visat att gasollampan visar grönt utan att vara inkopplad. Jag har letat efter kopplingsschema för panelen utan att hitta något då jag vill se om icke fungerade funktioner är kopplade till samma enhet.
 

Bilagor

  • p848_20_TFLSJ.jpg
    p848_20_TFLSJ.jpg
    263,2 KB · Visningar: 10
  • p848_21_SOGXZ.jpg
    p848_21_SOGXZ.jpg
    243,5 KB · Visningar: 9

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Min bror hade nått liknande. Mycket är kopplat i ett bus system. ( blå dosor här o där) dom fick byta panelen och 2 av 8 dosor. Vilka vet han inte. En verkstad som mätte och fixade med detta.
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Här kan du se vilka moduler som är till vattenpumpen bland annat, jag har laddat ner instruktioner från Schaudt och bifogat delar av den.
Christer
 

Bilagor

  • IMG_2190.png
    IMG_2190.png
    317,3 KB · Visningar: 25
  • IMG_2188.png
    IMG_2188.png
    317,4 KB · Visningar: 23
  • IMG_2189.png
    IMG_2189.png
    319,3 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hej! Jag har en LMC 2017 och nu har vattenpumpen lagt av tillsammans med yttre och inre temperaturgivare och klockan. jag har gått igenom alla säkringar, resettat gjort bilen strömlös inget hjälper. Jag misstänker att felet sitter i panelen som är en LT 632 då den tidigare visat att gasollampan visar grönt utan att vara inkopplad. Jag har letat efter kopplingsschema för panelen utan att hitta något då jag vill se om icke fungerade funktioner är kopplade till samma enhet.
Det kan också vara glappkontakt i någon anslutning till en eller flera moduler.
Kolla matningen till modulerna och kommunikationsledningarna.
Ibland räcker det med att skruva åt en anslutning eller ta loss en kontakt och sätta tillbaka den. Kolla även att strömmen inte är bruten på minussidan till modulerna.
När man återstartar( Norsk reset) tex moduler bör man låta den/dom vara strömlös ett tag. Jag antar att hela systemet är seriekopplat när det gäller modulerna. Är det då brott i någon kabel i kommunikationsslingan kommer efterföljande moduler att vara offline.
 
Toppen