• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P-plats i Strömstad

Hillevi

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
419
Medlemskap
2024
Hej på er alla!
Trevligt att vara ny medlem. Vi har inte varit ute så mycket i år pga vatten som är på fel ställer. Det blir nog ett inlägg under husbilsdoktorn.
Men vi var i Strömstad på midsommardagen och vad fick vi se - Den fina platsen "strömstad gif" hade fått förbudsskyltar över högt och lågt. De avsåg övernattning och husbil och husvagn fanns på överkorsade förbudsskyltar. Synd på den trevliga staden!
Vi talade med en man med kommunal anknytning förra året, han påstod att det är campingägarna som protesterar för att dom förlorar på att inte vi kommer dit! Och att kommunen måste se om och till sina företagare. Bra i och för sej. Men åker vi till campingplatserna i stället nu???
Inte vi, säger två besikna f d Strömstadälskare dvs Hillevi och Calle

PS Var sätter vi de fina dekalerna? I framändan så vi hinner vinka lite extra till varandra?
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: P-plats i Strömstad

Tyvärr är det alltid så i detta land!I andra länder så skapar man P-platser för husbilar för dom vet att där spenderar man pengar.Men här....vill dom inte ha köpstark grupp.
Ps.jag vinkar oavset om det finns dekaler eller inte.Ds
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7997

Guest
Sv: P-plats i Strömstad

Ja visst, sverige är unikt på många sätt, detta är b.l.a. ett,,,
Hälsningar
Stig
 

Hillevi

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
419
Medlemskap
2024
Sv: P-plats i Strömstad

Menar du att vi kan ifrågasätta förbudsskyltningen? Gärna för mej men det blir väl ingen bra PR runt omkring oss/Hillevi
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: P-plats i Strömstad

Hillevi,

Jag parkerade där mellan Söndag 15.00 o Måndag 8.00 och eftersom jag var för trött för att köra vidare så tog jag mig givetvis en tupplur för att på Måndag morgon köra iväg före 8.00

Ingen störde min parkering under denna tid och det kunde de heller inte göra för det är inte förbjudet att parkera.
Det är förbjudet att campa och det gjorde jag inte.

En annan Svensk samt en Tysk husbil parkerade också tillsammans med mig utan att bli störda.
 
Toppen