• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pössl i Spanien 22-2

BengtR

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29219
Medlemskap
2024
Allt blir mycket enklare i värmen. När jag åkte söderut 1 april, var det regn, snö och någon plusgrad hela vägen ner till Pyreneerna.
Därefter blev det 20gr, klädsel shorts och linne. Jag fortsatte mot Almeria. Inga problem att hitta gratisplatser när jag behövde. Stannade i Playa de la Marina de la Torre i fyra veckor. Med solpanelen hade jag ström så jag kunde stå still. TV/video gick nästan kontinuerligt. Jag tankade i Cuevas del Almanzora. På skylten stod 1.627 €. På kvittot 2kr lägre(importe bonificacion). Dagstemperaturen steg allteftersom. Därför ändrades färdriktningen till norrut. Stannade på IKEA Murcia. En ren och snygg anläggning med tillgång till vatten och tömning. Tillåtet att stå still 72 tim. Jag hade väntat mig lite svalare inåt landet, men det var tvärtom. Uppåt 35 gr i 10 dagar. Väldigt irreterande att Lidl som ligger alldeles intill, inte har p-platser för husbilar, 2,30m som högst. Men det finns andra butiker.
Nu har jag sju veckor bakom mig och fyra veckor framför mig. Dags att styra kosan till Malgrat de Mar, norr om Barcelona till 25 gr, en sänkning med 10 gr. 70 mil, tur att det finns AC i bilen.
Innan jag åkte, hade jag funderingar på tillgång på gas. Jag tänkte att det får jag lösa i Spanien. Lösningen blir att jag inte behöver mer gas. Håller fortfarande på med första tuben.
Räknar med sommarväder när jag kommer hem innan midsommar.
BengtR
 
Toppen