• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tal Vildsvin!

T

Teddi

Guest
Sv: På tal Vildsvin!

ja själv blir ju jätteglad när ni skjuter vilds--vin i onsala,,
de finns för många,,
ock ,,i varje fall när ja själv är i skogen,,då blir man ju orolig,,
speciellt då med dessa #drag# som man har,,ock då i samband när man letar efter kant,,flåt,,.klöver,,


:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: På tal Vildsvin!

Vi här i Bålsta kan sitta med ett glas vin och även titta på TV. Hade vi en bössa så skulle vi kunna skjuta vildsvinen under reklamen.
Per o Agnetha

räcker de med vin??:D ja tänkte mest på reklamen,,de kan ju vara #vildsvnisreklam# då skulle ja själv behöva nåt starkare,,att blåsa ut t-vn,,


:D

nä,,nu slutar jag,,kan bli nån som blir arg,,trevlig helg önskar tamsvinet teddi:D:D
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: På tal Vildsvin!

Hördududu, de e ju grisarna från Bröndome som letat sig över Valldagränsen ner till Onsala...:twitcy:

Grannen sköt åtta för ett par veckor sen, vi fick tre av dom. Ligger i frysen!
Fyllde på frysen i helgen med tre rådjur, på söndag är tre av 17 lamm färdiga att frysas in, resten tar vi till veckan :cool:. Nu klarar vi oss ett år till :)


Jädra i min låda... jag är uppfödd bland jägare... men det här slår det mesta.
ca 500kg slaktfärdigt i frösaboxen det slulle räcka i i minst 5 år för oss...
Dä ä inget du hitta i väggrenen?

Bosse
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: På tal Vildsvin!

Grattis Nettan o Christian till de fina svinen. Nu blir jag sugen i alla fall och får nog strunta i vinet och tv:n i morrnkväll och gå ut till åteln i stället. Det blev inte så mycket älgkött i frysen i år så ett vildsvin blir bra som omväxling. Jag hade besök av en gotlänning i förra veckan som var ute och sköt ett svin och han lovade ett lamm som utbyte, det är inte dumt det heller, eller hur "Ludde".
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: På tal Vildsvin!

Jag tar hellre ett glas vin och sitter i TV-soffan än sitter ute i kylan och väntar på vildsvinet. På ICA finns det också bra och gott kött till en betydligt mindre insats. quote]



Vänta nu... så jag har förstått det här rätt. Bara för att svenskarna pimplar så mycket vin så finns det ett stort överskott av vildsvin...
Man lär sig varje dag... nått onyttigt.

Bosse


För min del är nog den största onyttigheten att jag är för lat och bekväm och sitter i soffan därför. Men kombinationen av ett vällagat vildsvin och gott vin är inte dumt, får nog rycka upp mej. I somras blev det ett helgrillat vildsvin och det var en riktig smakupplevelse.

Bertil
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: På tal Vildsvin!

Jädra i min låda... jag är uppfödd bland jägare... men det här slår det mesta.
ca 500kg slaktfärdigt i frösaboxen det slulle räcka i i minst 5 år för oss...
Dä ä inget du hitta i väggrenen?

Bosse

Vägrenen bjuder mest på grävling Bosse, den smakar best me hemkört om den e lagom uppjäst när det e sommarvärme....:D
 
Toppen