• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oystr Cytrac Dx hittar ej satellit

E

Ekorre

Guest
Idag så hittar inte vår Oyster Cytrac DX någon satelit, står helt fritt, har fungerat bra enda tills idag, den bara söker och söker, någon som har erfarenhet av detta?.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Jag hade något liknande när jag körde igång i våras. Det visade sej bero på att styrenheten återgår till favoritsatelliten efter strömavbrott (vinteravställning). Det var inte förrän hos husbilsfirman som jag insåg att den inte sökte efter satelliten jag valde förra året o_O. Nytt val av satellit och allt fungerar...

/Ingvar
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Jag har haft samma problem. JR Larmcenter i Lindome löste det snabbt, slå en signal dit 031-7950340
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Nu har vi fått något liknande problem med vår parabol , undrar om det är någon mer här som har problem med att hitta satelliten.

Kan vara iofs vara hårdvarufel på vår anläggning men måste ju börja i någon ände.

Vi har Viasats utbud på Astra 4a-satelliten.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jag hade för första gången på många år samma problem för någon vecka sedan. Kollade då Oysters hemsida och såg att det fanns flera nya uppdateringar av mjukvaran nu i oktober var nog den senast.
Laddade ner den som var till min mottagare och nu fungerar allt perfekt igen.
Så testa det.
 
Toppen