• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oysterparabol

F

F.d. 53498

Guest
Har någon köpt parabol i Tyskland - Holland?
Priser- montering?
Köpställen?

Vi skall fixa till vår nya bil. Parabolen är restnoterad i Sverige och vi vill sticka iväg till Spanien den 8/10.

Om någon har erfarenheter av köp och montering i annat land så är vi tacksamma.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Oysterparabol

Hej, jag har inte köpt någon parabol och fått monterat, men fått hjälp med andra saker hos Fritz Berger i Bremen.

Det ligger bara en knapp kilometer från Autobahn A1 och vägg i vägg ligger en husbilsverkstad. De kan säkert fixa det till dig, för det står att de har eftermontering.
Ring till Fritz och fråga.

Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit

Fritz Berger Freizeitmarkt
Fritz Caravan GmbH
Löwenhof 2
28844 Weyhe Telefon: 04203 / 44 11 68
Telefax: 04203 / 44 11 69 E-Mail:
fzm.bremen@fritz-berger.de
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Oysterparabol

Anders & Carita,

Nästa vecka Torsdag ska jag installera en automatisk parabola 85cm märk Crystop med 2st LNB's varav en är en iLNB för internet i Holland som har en bättre kännedom om just kombinationen av satellit och internet. En automatisk sat parabola kan också köpas utan internet

Kostnaden vill jag inte avslöja här på forumet men jag ger gärna mera information via e-mail.
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Oysterparabol

Ni åker förbi fabriken i tyskland när ni åker till spanien dom säljer och har ställplats under montaget
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oysterparabol

Normalt kommer en fra serviceavdelingen rundt på stellplatzen med poser med brød om morgenen. Det kan lønne seg å bestille tid før ankomst, men har en ikke hastverk så slipper en til.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Oysterparabol

Hej Illåsen!

Var är fabriken? Planerar också och undersöka möjligheten för parabolköp i Tyskland.
Vägarna till Spanien är många!

hälsning
jyrkla/274
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Oysterparabol

Nu blev även jag intresserad.
Lönar det sig att köpa den direkt från fabriken i Tyskland jämfört med att köpa den i Sverige?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oysterparabol

Ja, hovedsaklig pga 25% moms i Sverige og 19% i Tyskland, ingen fraktpåslag og noen kjeder har et par nivåer med fortjenester.

Men fabrikken benytter sin veiledene tyske prisliste, enkelte av de store forhandlerene i Tyskland er rimeligere. Men på den andre siden - fabrikken har alltid anlegg på lager.
 
Toppen