• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oyster og manglende tekst på programmer

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge
Er det noen her som vet hvorfor jeg mangler undertekst på noen utenlandske kanaler, jeg har en tuner fra oyster med kun scart utgang altså ikke hd.
Har også abonnement fra Canal Digital.
Er dette noe jeg må leve med eller finnes det en oppdatering av software eller liknende?
MVH
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Oyster og manglende tekst på programmer

Hvilken generasjon Oyster?
Gjelder det Canal Digital sendte kanaler?

Noen kanaler har teksting som tekst-tv sider, men det finnes også bruk av DVB subteksting. Begge deler er støttet i nyere generasjoner av programvaren i Oyster. Har selv ikke benyttet disse mulighetene mye da jeg foretrekker programmer uten teksting når de er på skandinaviske språk og engelsk eller tysk. For meg er det ingen fordel at NRK benytter burn in teksting i selve bildet.

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Hei Knut,
Jeg har ikke noe greie på hvilken generasjon Oyster det er men den står montert på en Concorde fra 2010, og det er Canal Digital jeg har problemer med ja.
Og det er på kanaler som f.eks, animal planet jeg mangler undertekst.
Det er jo ikke noe stort problem men hvis det er en enkel fiks så hadde det vært fint.
MVH
Terje

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Mener den ligger som en DVB subtitle - den ligger i menysystemet, er ikke i bilen nå så jeg kan ikke trykke frem rett i menysystemet (det kan også være endret for meg, byttet tuner i år til en 2014 HD utgave).

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Ok takker for svar. Skal ta å bla litt i menyen neste gang jeg er i bilen.
MVH
Terje

Toppen