• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster 85

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Är det någon som har en Oyster 85 vision 3 satelit Astra 4 med Viasat installerat och har problem att se TV4 ?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jag kör som du viasat och i bland får jag ingen signal på Tv 4 omedelbart, utan ett felmeddelande om behov av inställning av parabolen. Men väntar jag någon min kommer signalen.
I bland måste jag göra om inställning av parabolen, verkar att på något sätt ha med dag eller natt att göra förstår inte hur. Men kan ha kanalen på dagen och sen på kvällen när jag startar dröjer det en lång stund innan signalen kommer också när jag hoppar mellan kanaler.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det en av kanalene som sender over Thor i simucrypt? Dette fungerer om parabolen er på rett side av posisjonen til Astra 4, parabolen har en åpning på litt over 5 grader. Husker det var et par norske som sendt på den måten.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Jag har nu upptäckt problemet. Eftersom Viasat har bytt kanaler i samband med övergång till HD kanaler så blev ej min TV ändrad automatiskt på Transponderinställningarna. Jag har en Grundig Tv 21” som ej finns med på deras lista utan jag måste göra om inställningarna själv.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Kolla signalstyrkan på kanalen om den är svag så kan du vrida microhuvudet lite och se om signalstyrkan blir bättre.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Med Viasats nya hd-box, som man måste ha numera för att man skall få det att fungera, hittar du kanalerna du abonnerar på på satelliten Astra 4.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Astra 4 ligger på 5 grader øst, samme som Sirius hadde. Så med en Oyster SD boks eller Vision boks så kan en få denne til å finne satellitt gruppen og deretter overlate til Viasat boksen kontrollen over LNB. For SD boksen er dette mulig ved å sette boksen i AV modus. Viasat har dette som default.
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Hej kan nån hjälpa mig med min Oyster 85 .Har ett gratis kort för Svt1 o Svt 2 som fungerade fint ända tills jag uppdaterade till nyaste softan och kanallistan. Vilken satellit används idag ? Frågade Ten Haaf efter en gamlare lista meb fick svaret att det finns inte :( Vad kan göra för att fixa detta ? Tom
 
Toppen