• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oviss väntan...

Henkon

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mark
HBK-Nr
36517
Medlemskap
2023
Beslutet togs snabbt om att köpa en ny husbil (Malibu plåtis -17), passar om två perfekt tänker vi. Forsbergs i Hyssna och trevlig säljare. Det blev inte billigt och motvilligt tog de emot inbyte till begärt pris (Knaus tr 600 mg alkov -08). Fick kämpa för att få två nya framdäck. Så då var vi ju i hamn, eller vänta, måste vara besiktigad, bytt olja och kamrem innan inbyte. Blev ännu lite dyrare. Men ok, knäckebröd är ju också gott.

Så nu måste vi vänta till 1:a veckan i maj på att hämta ut men först lämna in nuvarande bil veckan innan för kontroll så att de ska kunna upptäcka eventuella allvarliga fel och då reglera inbytespriset. Inte jätteorolig men tanken finns ju där att de "letar" fel och låter mig betala mer.

Borde jag sålt privat? Förmedlingsfirma? eller bara haft kvar bilen? Städade ur bilen idag och nu nästan hoppas jag att de hittar "fel" och att jag då kan dra mig ur affären. Kommer sakna gamla Bettan! Känslan är att allt var lättare förr....

Måste skärpa mig och istället läsa på om tillbehör, robotlåda och alla funktioner på vår första plåtis.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det är ju alltid svårt att byta bil. Det enda är väl om de klankar ner för mkt på din bil så kan du ju dra dig ur affären då. De kommer ju alltid att försöka hitta fel för att få dig att betala mera i mellanskillnad.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ni har fattat ett klokt beslut. Visst kan det finnas fel som man inte kände till med den gamla bilen. Men fokusera på framtiden och var nöjda med ert beslut. Nöjdhet är ett val man gör, ångest är ett annat..., skippa det. Det här blir fantastiskt. Ni har köpte en bil ni tycker om, det är det viktigaste. Den ska ni ha nytta och glädje av lång tid framöver! Inte fasen kommer ni att sakna gamla Bettan..., hon har gjort sitt! Sedan har Malibu förmodligen världens läckraste plåtisar!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
...sen är vi rätt många som har goda erfarenheter av Forsbergs, runt om i landet! Jag har genom åren varit i kontakt med Hyssna, Stockholm och Bjuv!
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Se upp med fuktkontrollen som företaget gör, är lätt att dom säger oj-oj det är lite fukt någonstans, men vi tar hand om detta det kostar 25’. Ha gärna en egen fuktmätning som är gjord strax innan ni ska lämna ”Bettan” till handlaren, bra att ha ett ess i rockärmen.
för övrigt är ju Carthago Malibu en jättefin plåtis om man gillar plåtisar, jag har haft en sådan men jag gillade aldrig plåtis så jag har en ”vanlig” husbil igen.
 

Henkon

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mark
HBK-Nr
36517
Medlemskap
2023
Ni har fattat ett klokt beslut. Visst kan det finnas fel som man inte kände till med den gamla bilen. Men fokusera på framtiden och var nöjda med ert beslut. Nöjdhet är ett val man gör, ångest är ett annat..., skippa det. Det här blir fantastiskt. Ni har köpte en bil ni tycker om, det är det viktigaste. Den ska ni ha nytta och glädje av lång tid framöver! Inte fasen kommer ni att sakna gamla Bettan..., hon har gjort sitt! Sedan har Malibu förmodligen världens läckraste plåtisar!
Japp, ska försöka skippa ångest.... fokus framåt! :)
 

Henkon

FD HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mark
HBK-Nr
36517
Medlemskap
2023
Bilen hämtad! Riktigt kul!
Det blev en stor säck med pengar extra eftersom de hittade en rad åtgärder. Kan nu inte köpa tänkta tillbehör på ett par månader då pengarna är slut. Jag klagar inte, ingen tvingade mig. Fokus framåt och bara njuta av livet och fina möten med er alla. Tack för att ni orkat läsa!

20230505_141500.jpg
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
802
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Bilen hämtad! Riktigt kul!
Det blev en stor säck med pengar extra eftersom de hittade en rad åtgärder. Kan nu inte köpa tänkta tillbehör på ett par månader då pengarna är slut. Jag klagar inte, ingen tvingade mig. Fokus framåt och bara njuta av livet och fina möten med er alla. Tack för att ni orkat läsa!

Visa bilaga 228096
Grattis till er Malibu Carthaho, vi har en sådan sedan 3 år och är mycket nöjda. Vi var i Spanien med den i 3 månader i höstas.
 

Bilagor

  • 094651BB-2CFA-4D9B-B593-41A76AC22B3E.jpeg
    094651BB-2CFA-4D9B-B593-41A76AC22B3E.jpeg
    4,8 MB · Visningar: 20
Toppen