• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Outlook skadad PST-fil

F

F.d. 14324

Guest
Hej, det är bara jag igen....:D
Jag sitter med jobbdatorn och har gjort så några timmar nu och sliter mitt hår med en skadad pst fil.

Outlook 2007 fungerar inte. kan inte ta emot eller skicka mail.
XP är det i burken.

Det som händer är att det kommer upp ett felmeddelande som säger såhär: Filen C:/Documents and settings/Administratör/Lokala inställningar/Application Data/Microsoft/Outlook/Outlook.pst är skadad, Avsluta alla program... medmera och använd reparationsverktyget "scanpst.exe" om du vill felsöka och reparera filen.

Scanpst.exe har jag försökt mig på ett par timmar nu men antingen hjälper det inget eller så gör jag nåt fel.

Steg två blev att ladda hem "Stellar Phoenix outlook pst repair" som jag hittade via microsofts sida. När detta program kört igenom filen går det inte att spara filen utan att betala en del pengar och där står jag nu, jag måste betala för att se om det har reparerat filen men det vill jag inte utan att veta om det verkligen fungerar.

I själva verket skulle jag kunna tänka mig att radera filen utan att laga den men jag antar att det inte är så enkelt.

Så har du tips om vad jag kan göra, tips på ett annat program så tar jag tacksamt emot dem.

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Outlook skadad PST-fil

Hej, den varianten har jag försökt mig på ett par gånger men det verkar vara nåt jag inte förstår när jag försöker hitta filen.
C: och documents and setting går bra att hitta, likaså administratör men sen tar det stopp och jag kan inte locka fram "Lokala inställningar" och då kör jag fast.

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Kan det vara så enkelt att postlådan är full och att den låser sig då?

mvh jocke

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For å se systemfiler og skulte filer så må du endre instillingene i explorer.

F

F.d. 14324

Guest

Tack Knut, jag ska fortsätta i morgon och vi får se om jag klarar av det.

mvh jocke

F

F.d. 58866

Guest

Hej, den varianten har jag försökt mig på ett par gånger men det verkar vara nåt jag inte förstår när jag försöker hitta filen.
C: och documents and setting går bra att hitta, likaså administratör men sen tar det stopp och jag kan inte locka fram "Lokala inställningar" och då kör jag fast.

mvh jocke

Är det inte så enkelt som att Lokala inställningar bara är en dold katalog som inte visas om man inte ändrar inställningarna för den katalogen? (har ingen xp inom räckhåll så jag kan inte kolla själv)

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Lokala inställningar är en sk. "Skyddad fil".

I kontrollpanelen går du till "Mappalternativ".
Där i en av flikarna får du upp en lista.
Bocka ur raden med "Dölj skyddade filer", och tryck sedan "verkställ"

Du kan behöva logga in som administratör om det är en jobbdator...

/Bertil

F

F.d. 14324

Guest

Korken har släppt.jpg

Det är strålande! Tack allihopa!:music-icon:
Jag tog bort bocken i rutan för dolda filer inne i mappalternativ och då fungerade scanpst som det skulle och lagade filen.

Egentligen är jag på jobbet för att bygga husbil men jag kunde inte hålla mig ifrån datorn. :oops:

mvh jocke

Toppen