• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OUTLOOK EXPRESS BALLAT UR

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej!
Av okänd anledning så har Outlook Express "tappat" innehåller i flera mappar som exempel Inkorg och Skickat. Dock inte alla andra.

Jag har hittat filerna på min dator men vet inte hur jag skall återställa dem.
//Conny

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej!
Av okänd anledning så har Outlook Express "tappat" innehåller i flera mappar som exempel Inkorg och Skickat. Dock inte alla andra.
Jag har hittat filerna på min dator men vet inte hur jag skall återställa dem.
//Conny

KOM IGEN NU!!
Är det verkligen ingen som vet hur man återställer/öppnar DBX-filer?

Jag har nu cirka 6 nya mejl i "Inkorgen" som pekar på Inkorgen.dbx (136 015 kB), så jag antar att alla min hundratals mejl finns kvar i samma filer med markeringar för att inte visas.

Jag har provat att döpa om Inkorgen.dbx till Nn.dbx som finns sedan tidigare och fungerar.

Men det blev ingen skillnad utan Outlook Express visade att mappen "Nn" innehöll samma cirka 6 mejl.

Har Också försökt med att inportera till Tunderbird utan att få över med än cirka 6 mejl.
//Conny

F

F.d. 4220

Guest
Sv: OUTLOOK EXPRESS BALLAT UR

Hur stora är dina dbx-filer? Iom att tb inte heller hittar fler än sex mail så gissar jag att din dbx-fil är på några kb eller kanske en mb.

Till "riktiga" outlook så ligger en exe-fil i programmappen, som heter nåt om dbx-fix, den har jag använt flera gånger. Kanske finns med även i OE. I så fall kanske den löser problemet. Edit: Dubbelkollade, det verktyget heter "scanpst" och är till för pst-filer. Så den hjälper nog inte.

De kanske blivit rensade av misstag eller om OE kraschat olyckligt. Har du inte backup av filerna är de i så fall borta.
Om en fil raderas, finns det ju mängder av verktyg som kan återskapa dem (recuva exempelvis) men är den ändrad är det oftast kört. Tyvärr, kan finnas rester i nån tempmapp om man gör djup sökning, annars inte.

//Stefan

Edit igen: Hittade denna länk, den blir du kanske hjälpt av:
Fix corrupt dbx

Senast redigerad av en moderator:

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Alla 55 dbx-filer är på totalt 637 MB.

De flesta mapparna är OK och det är bara Inkorgen med undermappar som är tomma, samt Skickat så långt jag kan. se.

Först var Inkorgen tom. Sedan kom det in ca. 6 mejl och då jag hittade Inkorgen.dbx så var den 136 015 kB vilket är den näst störst med Skickat på runt 250 000 kb.

Tittar jag på storleke på de övriga dbx-filerna så är de i propotion till det antal mejl som där ligger.

Som jag skrev så indikerar storleken på Inkorgen.dbx att alla filer finns kvar, men att bara de nytillkomna visas.

När jag botanisera i OE så hittade jag funktioner för att "Dölja". Men fattade inte vad som menades. Gör någon?

Jag har kollat på länken och fråga mig om det föreslagna är värt besväret.
//Conny

F

F.d. 4220

Guest

Jag slutade med OE när Thunderbird kom, så jag kommer inte ihåg något om Outlook Express. Men det finns kanske någon annan som vet...

//Stefan

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jag antar att du kör POP på kontot? Har du möjlighet, byt till IMAP så slipper du troligen sådana problem i framtiden.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Jag antar att du kör POP på kontot? Har du möjlighet, byt till IMAP så slipper du troligen sådana problem i framtiden.

Ja, det är ju trösterikt i detta läget, men "som att pissa till sängs när halva natten har gått". :rolleyes:

Tack för omtanken.
//Conny

Toppen