• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Osram Night Led Breaker

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
För att ta reda på vilka halvljus lampor som är godkända på allmän väg åkte jag till Bilbesiktningen. Fick reda på att dom har fått information att följande lampor är godkända:

H 4 Osram Night Led Breaker
64193DWNB

H7 Osram Night Led Breaker
64210DWNB

Dokumentation krävs

Tyvärr så hjälper det inte mig som har H11 för än så långe nöja mig med Hallogen H11 Osram Night Breaker
 

Kristian

HBK Intresserad
Inlägg
91
Kommun
Hudiksvall
Jag har monterat dessa, fast H7 på min Ducato. De lyste för högt och jag tyckte ljusbilden (övergången mellan ljus och mörker "hockeyklubban") var diffus.
Så jag var in till Decra för att höra om de tyckte att ljusbilden var ok, och det var den. De ställde tom ner ljusbilden. Allt detta gratis, det var kundservice sa de.
För deras del var de godkända, de blev tom förvånad att jag hade satt dit klistermärket.
Jag är nöjd med lyset, det är betydligt vitare än halogen.
När jag slår på halogen helljuset (Osram nightbreaker +150%) blir det gult jämfört med halvljuset innan xenon extraljusen kommer igång.
Så jag tror nog jag byter ut även helljuset till Led.
 

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Om jag tolkar Osrams kompatibilitetslista rätt så är led hel- och halvljus tillåten för Fiat Ducato 2014 och framåt. För årsmodell 2006-2014 endast halvljus.
 

Bilagor

  • IMG_9888.jpeg
    IMG_9888.jpeg
    814,2 KB · Visningar: 70

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om jag tolkar Osrams kompatibilitetslista rätt så är led hel- och halvljus tillåten för Fiat Ducato 2014 och framåt. För årsmodell 2006-2014 endast halvljus.
Observera att godkännandena gäller Ducato:s originalstrålkastare, de som har andra strålkastare kan alltså inte få bytet godkänt.
Det skulle i sådant fall kräva en registreringsbesiktning.
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
401
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Svar jag fick från Osram på fråga om godkännande. Det finns vissa ljusinsatser som används av flera tillverkare ex. Hella E1 917

Obs: Den enda avgörande faktorn för att uppfylla godkännandekriterierna är korrespondensen mellan strålkastarnas godkännandenummer på strålkastarna på ditt fordon och i den här listan. Fordonsdata (modell, typ, tillverkningsår ...) används endast för att förenkla identifieringen av fordonet.
 

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Fått svar på fråga om H7 Led från bilprovningen. Även Philips har numera godkända Led för vissa utvalda modeller. Ducato är en av dom
 

Bilagor

  • IMG_2474.png
    IMG_2474.png
    568,6 KB · Visningar: 71
Toppen