• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Oseriöst bildelsföretag

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Jag beställde delar till min bil från bildelaronline24.se , bra priser och handlade man över en viss summa så var det fraktfritt.

Jag betalade och på kvittot står det fri frakt, allt på Svenska även om det framgår att de finns i Tyskland. Jag fick leveransbekräftelse och spårningsnummer. Nu hålls paketet i Malmö av Schenker som vägrar leverera. Detta pga att de anser att paketet är för stort och skall skickas som gods. De vill ha 55€ av säljaren.

Nu mailar säljaren mig och meddelar att jag måste betala det.. Självklart vägrar jag då det inte framgår i köpekontraktet att ytterligare kostnader kan tillkomma.

Lite underligt att det har fraktats från Tyskland till Malmö utan problem.
Jag anser ändå att det inte är mitt problem! Jag har mailat säljaren tre gånger men det verkar som att dom inte bryr sig alls...

Ett varningens finger till er som planerar att handla från detta företag är på sin plats.

//Freddy

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Oseriöst bildelsföretag

Stå på dig!
EU har ganska bra konsumentskydd.
Här gäller det ett tysktföretag och du har papper på att det är fraktfritt och att säljaren skall stå för frakten.

Reklamera hela ordern. Lös INTE ut den.

Jan Eric Johansson

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
3218
Medlemskap
2025

Hej.

Detta är ett problem som har dykt upp på slutet av 2013.
Grunden till detta är att Schenker kräver att allt gods som går som paket skall vara i kartong annas så går det inte vidare in i Sverige.
Detta problem har vi varje dag med inleveranser från Tyskland till kund i Sverige.
Jan Eric

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Efter att skrivit fem mail till dem, förklarat att de ansvarar för transporten enligt avtal. Så har de hela tiden hänvisat till att de bjuder på frakten om det inte är skrymmande gods, och att det inte gäller mina innerskärmar jag beställde från dem.

Jag förklarade att efter att varorna var betalda så har de skickat kvitto som säger att frakten ingår. Det är inte OK att kräva mer betalt efter att avtal slutits. Idag ringde Schenker och bekräftar utkörning i morgon. Fick ett kort mail från dem som sade att de nu hade ordnat transport frågorna...

Jag anser ändå att deras beteende inte är speciellt proffsigt. Varorna blev fördröjda med en vecka bara för att de strulade.

//Freddy

Toppen