• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ordning i garaget

Mr Bassman

FD HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1878
Medlemskap
2024
Detta är min prototyp för att hålla ordning i garaget. Vi har prövat den sedan i midsommar för ev extrabehov. Nu ska den hårdtestas en fyraveckors vistelse i husbilen. Spännande.

Ha en skön sommar och sladda lugnt.

Bilagor

• Plastlådor med lock. Står i en ram på kälken.JPG
    Plastlådor med lock. Står i en ram på kälken.JPG
    702,3 KB · Visningar: 142
  • Allt som behövs först står i översta lådorna.JPG
    Allt som behövs först står i översta lådorna.JPG
    651,9 KB · Visningar: 116
  • Utdragbara lådor. Kablar (överst) och klossarna behövs först.JPG
    Utdragbara lådor. Kablar (överst) och klossarna behövs först.JPG
    565,3 KB · Visningar: 114
  • Bakom lådorna finns utematta, längre kabel, toavagn o vattenkanna.JPG
    Bakom lådorna finns utematta, längre kabel, toavagn o vattenkanna.JPG
    755,6 KB · Visningar: 122
  • Stolarna till vänster, bordet ligger på hyllan över cyklarna och star under två reservstolar.JPG
    Stolarna till vänster, bordet ligger på hyllan över cyklarna och star under två reservstolar.JPG
    925,8 KB · Visningar: 120
  • Bakom cyklarna elverket med dunk samt en extra dieseldunk.JPG
    Bakom cyklarna elverket med dunk samt en extra dieseldunk.JPG
    933,9 KB · Visningar: 122

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Ordning i garaget

Detta är min prototyp för att hålla ordning i garaget. Vi har prövat den sedan i midsommar för ev extrabehov. Nu ska den hårdtestas en fyraveckors vistelse i husbilen. Spännande.

Gjorde en plåt av aluminium vinkel 3cm 30 cm hög längd 210cm köpte kantlist på båtfirma 1-3 mm och klädde kanten så man inte gör illa sig, borrade 10 hål
Skruvade fast den i upphöjningen på kanten yttre väggen får plats med uppkörningsramp, fiskeväska, grill och massor av annat som bara ramlar ut annars, fungerar perfekt.

/Pelle

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Gjorde en plåt av aluminium vinkel 3cm 30 cm hög längd 210cm köpte kantlist på båtfirma 1-3 mm och klädde kanten så man inte gör illa sig, borrade 10 hål
Skruvade fast den i upphöjningen på kanten yttre väggen får plats med uppkörningsramp, fiskeväska, grill och massor av annat som bara ramlar ut annars, fungerar perfekt.

Hur har du gjort med bord och stolar i taket?

/Pelle

F

F.d. 32985

Guest

Pelle&Lena - Har ni någon/några bild/bilder att visa hur ni gjort?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Så här har jag gjort tog en aluminiumplåt och bockade 3 cm borrade hål och höjden är 30 cm, köpte kantlist på båtfirma 1-3 mm och klädde de vassa kanterna,ska borra hål i överkant och montera ett litet stag så det inte viker sig om det blir spänning mellan yttervägg och plåt.
Ska runda till kanterna så kanslisten sitter snyggare, är 90 graders vinkel nu.
/Pelle

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Visningar: 93
Toppen