• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Optimering av motor med DT Piston

IQL Heby

FD HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
5468
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,5 TDI cat
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: Eura Mobil 760
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Motor
Hej
Jag har en Fiat Eura Mobil -97 års modell med en 2,5 motor och jag tycker den är lite svag så jag får växla onödigt mycket, nu såg jag en artikel om DT Piston och undrar om det är någon som har erfarenhet av det?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, har du den helmekanska pumpen i din bil? Du kan ju läsa den här tråden innan du köper, som vi skrev för ett tag sedan. Den handlar både om den elektromekaniska Bosch pumpen VP37 som sitter i några bilar och den helmekaniska som sitter i resten av 2,5L dieslarna och i några av de första 2,8L motorerna, och vad man kan pilla med själv innan man lättar på plånboken.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/414903

Lycka till. JANKRO.

Ps. Du kan ju även ändra utväxling på femmans växel om du vill ha den lite starkare.

IQL Heby

FD HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
5468
Medlemskap
2024
JANKRO skrev:
Hejsan, har du den helmekanska pumpen i din bil? Du kan ju läsa den här tråden innan du köper, som vi skrev för ett tag sedan. Den handlar både om den elektromekaniska Bosch pumpen VP37 som sitter i några bilar och den helmekaniska som sitter i resten av 2,5L dieslarna och i några av de första 2,8L motorerna, och vad man kan pilla med själv innan man lättar på plånboken.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/414903

Lycka till. JANKRO.

Ps. Du kan ju även ändra utväxling på femmans växel om du vill ha den lite starkare.

Tack för din hjälp, skickar genast det här till en bekant som är meck! Själv törs jag inte ge mej in på att skruva!
Hoppas det fungerar på min bil.
//Tommy

Toppen