• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ont om alternativ till mobilt bredband!

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
En efter en kastar hyffsade alternativ till mobila bredbandet in handsken, för oss "på rull".

Man börjar åter snegla på Net1, (Teknik-Lasse ler i mjugg :D), men är det verkligen bara detta som återstår om man t.ex. ska resa i Sverige, Norge och Danmark?
Ser att man via medlemskap i Motormännen får en datamängd på 4GB till en kostnad av 229 kr/månad. Ingen startavgift och bindningstiden år 12 månader.

Nu är ju 4 GB inte såååå mycket, men man kan köpa till ytterligare, men ser inget pris på detta.

Hälsar
Kåre

F

F.d. 25802

Guest
Sv: Ont om alternativ till mobilt bredband!

Har man ett mobiltelefonabonnemang som är mer än ett par år gammalt, så har man förmodligen fri surfpott.
Jag har det på mitt Telenor-abonnemang och det fungerar utmärkt att dela trådlöst(BT) till både laptop och surfplatta.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi har en gemensam router hos TRE (fri fart och mängd) och Net1 stora router som reserv. Om vi är på olika platser har vi Telenor i mobilen men endast 0,5Mb/mån (nödfall). Sen ringer vi och SMS/MMS:ar obegränsat. Allt detta för under 600:- (Kundtrohetsrabatter)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hallons kontantkort med 20 GB kostar 149 kr och gäller en månad men det fungerar inte i Norge.

Chess kontankort kostar än så länge 10 kr/dag om man som svensk lyckas köpa det. Gäller i Norge.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Har man ett mobiltelefonabonnemang som är mer än ett par år gammalt, så har man förmodligen fri surfpott.
Jag har det på mitt Telenor-abonnemang och det fungerar utmärkt att dela trådlöst(BT) till både laptop och surfplatta.

Telenor var väl de enda som erbjöd abonnemang utan tak, vad jag vet. Och de har backat på detta nu, så när abonnemangstiden går ut får man automatiskt ett annat avtal med en takbegränsad surf.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Vi har en gemensam router hos TRE (fri fart och mängd) och Net1 stora router som reserv. Om vi är på olika platser har vi Telenor i mobilen men endast 0,5Mb/mån (nödfall). Sen ringer vi och SMS/MMS:ar obegränsat. Allt detta för under 600:- (Kundtrohetsrabatter)

Vilket abonnemang hos 3 ger fri mängd?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om en holder seg innefor Sverige så har Universal obegrensat internet på mobiltelefon for et tillegg av 50 kr pr. mnd på de billigste avtalene - og inkludert i de som koster mer enn 50 kr pr. mnd. Det er en begrensning på 1 Mbs på disse telefoniabonementene. De har og bra priser på 4G med hastigheter opp til 100 Mbs, men her er det volumgrenser og lav hastighet når månedskvoten er oppbrukt.

F

F.d. 25802

Guest

Telenor var väl de enda som erbjöd abonnemang utan tak, vad jag vet. Och de har backat på detta nu, så när abonnemangstiden går ut får man automatiskt ett annat avtal med en takbegränsad surf.

Nej, både min och min sambos abonnemangstid gick ut förra året, men vi har fortfarande kvar samma villkor. Däremot så kan vi inte förlänga med bindningstid. Dvs vi kan inte få ut fler "gratis" telefoner på abonnemanget. Telenor säger att det är säljstopp på de abonnemangen..

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Vi är supernöjda med Net1, det funkar jättebra i Sverige, Norge, och som just nu, i Danmark och t.o.m. i trakterna runt Flensburg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vi är supernöjda med Net1, det funkar jättebra i Sverige, Norge, och som just nu, i Danmark och t.o.m. i trakterna runt Flensburg.

Mitt Net1 fungerade varken hemma eller i norska fjällvärlden där vi mest behövde det, det framgår av täckningskartan.

image.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bredo, vet du om Hallon och Wifog fungerar i Danmark, båda använder ju Tres nät?

Hallon har 20 GB/månad och Wifog har obegränsad volym men med reklam.

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025

Europasim

Har nu använt detta i 3 veckor i Tyskland, Luxemburg, Frankrike, flera länder på samma dag och det har fungerat klockrent, inga dubbeldebiteringar. Vi får 25 minuters samtal inom Europa, även Mobil och 500 mb för 3 Euro. Simkortet kostar en del, men laddning kan göras via Vodafone.it med Paypal och då kostar det inget extra. Google översätter.
Låter som reklam, men det är det bästa och enklaste jag funnit. De dagar jag funnit något bättre så kopplar jag ej upp mig.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Vi har Telenor 4G mobilt bredband 100GB/mån
DLink modem/router ingår, vi betalar 384/mån i 24mån. man får modemet sen.
Detta var det abb. som hade störst datamängd när vi tog det. för 1 år sedan

F

F.d. 55451

Guest

Bredo, vet du om Hallon och Wifog fungerar i Danmark, båda använder ju Tres nät?

Hallon har 20 GB/månad och Wifog har obegränsad volym men med reklam.

Har inta testat Hallon, men det fungerar väl som Wifog - på Amager och längs kustvägen till Helsingör, via tre's sändare i Sverige.
Fokus på fri roaming, är 3' i Danmark med 6 länder utan roamingavgift, förutom Danmark.
Om ni kan köpa ett abonnemang med 3 i Danmark är det mycket billigt för 5 eller 10 GB och fria tala (prata som ett vattenfall :D) i 7 länder totalt.

Køb Fri Tale abonnement fra 3

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fokus på fri roaming, är 3' i Danmark med 6 länder utan roamingavgift, förutom Danmark.
Om ni kan köpa ett abonnemang med 3 i Danmark är det mycket billigt för 5 eller 10 GB och fria tala (prata som ett vattenfall :D) i 7 länder totalt.

Køb Fri Tale abonnement fra 3

Fri Tale gäller tyvärr endast till och från danska nummer men ett användbart alternativ för dem som vill koppla upp sig i Österrike, Italien, Storbritannien, Irland och Hongkong förutom Danmark och Sverige.

F

F.d. 55451

Guest

Finns det några problem att använda ett danskt 3' telefonnummer i Sverige ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Abonnementet gælder forbrug i hele Danmark. Derudover gælder dataforbrug samt fri tale til/fra danske numre, når du er i Irland, Storbritannien, Østrig, Italien, Sverige og Hongkong. Kald til lokale numre i de 6 lande er ikke omfattet.

Toppen