• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Online kalender tips önskas

F

F.d. 14324

Guest
Hej, Jag tänkte skaffa mig en kalender att ha i min dator och jag har några önskemål på vad den ska/bör klara av.

Den måste kunna synka med min frus dator samt hennes Samsung telefon och inom en tid även min blivande Ipad (tror jag)

Det vore toppen om det gick att markera viktiga saker på något sätt så att jag verkligen inte missar nåt, typ bröllopsdagen och sånt och gärna att det skulle komma ett popupfönster, mail, sms, elstöt eller nåt vid extremt viktiga saker.

Jag skulle säkert klara av att leta mig igenom halva internet och eventuellt hitta på en kalender som passar oss själv, men jag tycker att jag får så bra tips och vägledning här så jag tar en genväg igen! :D

Tacksam för svar jocke

H

hianders

Guest
Sv: Online kalender tips önskas

Jag har också gmail och gick in och tittade på kalendern och har synkat den med mobilen. Får se hur det fungerar!! Verkar ju lite spännande faktiskt!

Tror att det vore något för dig Sjöberg.

fru hianders/Inger

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Gmail calendar og sync til Thunderbird Lightning på PC sammen med forskjellige calendar apps på Android - inkludert den som er standard i Jelly Bean funker helt suverent for meg.
På PC har jeg i tillegg noen calender databaser som jeg ikke synker, hovedsaklig for å teste muligheten. Har ingen iDevice, men så lenge Apple tillater gmail sync så skulle det fungere like bra.

F

F.d. 14324

Guest

:oops: Jag har visst gjort det igen, det jag söker finns rakt framför mig, tack för att ni hjälper mig!:oops:

Nej, inte provad tidigare men nu har jag kikat snabbt och allt jag önskade verkar finnas där, mail, sms, popupfönster, dela kalender med andra. Ingen elstöt bara.

Det här blir toppen Inger, jag kommer kunna skriva in saker som ska göras i Marias kalender, sen är det bara vänta på att det blir gjort! :D (hittade ingen smiley med blått öga och bandage)

Jag börjar med G:s kalender och jag tror den kommer fungera för mig.

mvh jocke

F

F.d. 17667

Guest

Det finns många alternativ som erbjuds.
Googlekonto är ett alternativ och som gratis erbjuder bla:

Gmail, Kalender,
Blogger
Lagring av bilder/videor och som du via Picasa>google+ kan delge vänner
Mina platser (lagring mm var du varit på för platser)
Vägbeskrivningar,
Routeplaner mm.

och allt kan synkroniseras med t.ex androidtelefon

F

F.d. 14324

Guest

Strålande! det var ju inte så svårt och det fungerar bra.
Lite seg synk från telefonen men det kan vara nåt tillfälligt för det kom fram ett meddelande om något tillfälligt serverfel.

Mårten, det är lite pinsamt men jag har haft googlekonto med gmail, drive, G+ mm ett bra tag nu och jag har till och med lyckats tillverka en egen blogg som jag inte vet vad jag ska ha till, men jag är nöjd att jag klarade av det.
Men på något vis så har jag missat att det även fanns en kalender, undrar vad mer jag har missat.:oops:

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Bara en återkoppling, Gmails kalender fungerar strålande och det bästa popup-fönstret hittills kom idag. :)

Fullskärmsinfångning 2013-06-17 203619.jpg

Visserligen bara en vecka men den är välbehövlig, den stora och långa semestern kommer senare. ;) :music-icon:

mvh jocke

Toppen