• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OnePlus 2

Morgontrött

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2025
Sv: OnePlus 2

Det som har stoppat mig från att köpa denna såväl som föregångaren är att det saknas stöd för 800 bandet. Synd för i övrigt verkar det vara prisvärda lurar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det som gör mig skeptisk är kvalitetsbristerna på den tidigare modellen OnePlus One. Den är numera förpassad till byrålådan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Selv har jeg nettopp byttet en knust skjerm på den ene oneplus one i familien. Det indre imponerte faktisk, design og kvalitet på de enkelte moduler er bra. Den delen som imponerte minst er skjermen, som helt tydelig er en standard skjerm limt på baksiden av digitiser glassfronten. Den knuste og utbytteskjermen kom fra forskjellige fabrikker, begge er og underleverandører til de fleste store mobilprodusenter.

Om jeg skulle gi en forenklet beskrivelse av det indre så er hele telefonen bygget rundt et batteri som er blant de største i noen telefon i dag. Hovedkortet sitter over batteriet, Høytalere og vibrasjon sitter nedenfor batteriet.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej

Jag har inte haft några bekymmer med min nuvarande OnPlus One inköpt dec 2014.
Har även en Samsung S6 sedan aug -15 i tjänsten. Absolut en fin tfn men för mer än 3dubbla prislappen...

Klart intressant med OnePus (2) då de bidrar till konkurrens på tfn marknaden.

Vid kvalitetsbrister är brukligt att man nyttjar garantin!
Är det "funktionsbister" så har man ju inte läst på el. köpt korrekt tfn för sitt eget ändamål...

Det som gör mig skeptisk är kvalitetsbristerna på den tidigare modellen OnePlus One. Den är numera förpassad till byrålådan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For meg er løpet kjørt, OnePlus sender ikke til Australia ennå :mad:
Jeg kjøper ikke en kinautgave til dobbel pris. Men nå har vi liv i begge OPO i familien, og samtidig får jeg testet Windows Phone 10 på en Microsoft Lumia 640 XL LTE. Denne er like under OPO i pris om en putter inn et raskt microSD kort så en får litt mer plass.

F

F.d. 25418

Guest

Jag har haft min One plus one 1 i ett halvår och den funkar perfekt. Jag hade en Samsung S3 innan som kostade dubbelt så mycket men OPO´n är jag mycket nöjdare med.

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2025

Jag har haft min 1+1 sen juni-14, den är helt okey för mej. Väntar nog till 3:an lr 4:an om nuvarande är okey tills dess.
Jämförde gpsn med en handburen garmin som också tar glonass och det var bara den sista decimalen som diffade ibland. Geocacaching ni vet.:spinny:

F

F.d. 14324

Guest

Någon?

Åsikt, hörsägen, fakta...

Faktiskt inget angående ovanstående... :D
Jag blev sugen på X en stund, riktigt sugen!
Min nästa telefon kommer troligen bli ett steg bakåt/nedåt i skärmstorlek och dubbla sim skulle passa mig fint.
X ser bra ut och täcker upp mina grundkrav på att vara just en telefon, men oneplus missade tydligen det här med typ C kontakt på den här och jag noterade att det inte gick att ha dubbla sim samtidigt som ett extra minneskort..
Om X hade haft typ c kontakt, lite större minne och gärna lite mindre plats för externt minneskort så hade jag nog varit på gång nu och jagat fram en invite just nu. :)

mvh jocke

Toppen