• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omregistrering husbil

AC & AK

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Mijas Spanien
HBK-Nr
38528
Medlemskap
2024
Hej !

Hoppas vi kan få klarhet i vår fråga om svensk/spansk regga husbil.
Min sambo står skriven på vår husbil som är svenskreggad och hennes situation är att hon vistas /jobbar 6 mån om året i spanien och därav är skatteskyldig i Spanien….Jag själv har recidencia i spanien sedan mer än 10år ..och har nu spanskt körkort. Husbilen vistas max 6 mån åt gången i Spanien och min sambo har bostad i Sverige.
Får min sambo äga/köra bilen i Spanien i max 182 dagar om året??
Omreggning av en lmc 720 2016 kostar ca 130 000 sek vilket gör att vi inte vill göra detta då vi har plan att byta in husbilen i Sverige inom 1-2 år…
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024

Kolla tråden​

(Försäkringar vid heltidsboende i husbil)​

Där finns många synpunkter ang din Tråd
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.148
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu är jag ingen expert.... Men EU regel angående fordon är den att fordonet som man står för skall registreras inom 3 månader efter att man har flyttat in i ett nytt eu land...
Sedan en tid tillbaka så håller ju polisen i Spanien extra koll efter svensk registrerad fordon..
 
Toppen