• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omnistor markis

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej , jag håller på att bli minst sagt tokig på våran markis som vägrar att släppa ifrån sig veven. Den fastnar och är i stort sett omöjlig att få loss. Har följt instruktionerna om hur man skall göra för att få loss veven men i nio av tio fall fastnar den , är det fler som har samma problem ????
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Jag såg en bil som troligen har samma problem som ni i sommar.
Där hade dom tejpat fast övre delen av veven mot sidan av bodelen.
Lite märkligt att den kan vara svår borttagen.
Den ligger ju bara i sittläge 90grader åt ena hållet och fungera så att man oftast måste
lyfta den lite innan man vrider tillbaka dom 90graderna och får loss den.
Är det inget med "sprinten" på veven som hänt?. Kanske den inte har lika "ut stick" på vardera
sidan om kulan eller att "sprinten är böjd på något vis.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Haha ja det kanske skulle vara en lösning får skaffa lite silvertejp. Vi var 3 man i Portugal som prövade alla tänkbara sätt att få loss veveländet men icke sa nicke men morgonen därpå prövade jag igen och då släppte eländet direkt.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Har varit lika grymma på konstruktionen på 2 husbilar. Nu har vi en Flamma markis med ögla. Underbart. Kan inte förstå varför Omnistor envisas med en sådan konstruktion som de flesta brukare hatar. Bengt
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag tror alltid jag kan tekniken men lik förbenat måste jag lirka en stund tills den plötsligt lossnar...:rolleyes:
 

Jonas J

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
29752
Medlemskap
2024
Vi har inga problem, snarare tvärtom när vi vevar ut, men in då sitter den ibland som berget. Så man får lirka en stund
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Det är väldigt lätt att vinkla ut veven för långt ut från husbilen, och då sitter den fast. Låt handtagen (där du har händerna när du vevar) bara vara cirka 20 centimeter från väggen, så går det lättare att få bort veven
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Naturligtvis har ja läst manulen de är liksom det första man gör , men veven fastnar likt förbenat och det OFTA
 
Toppen