• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ominstallera Win 10

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025
Jag har en laptop där det ursprungliga OSet var Win Vista. Uppgraderade till Win 8 och sen till Win 10.
Den gick bra i början när jag lagt i tian men nu är datorn seg som sirap så jag tänkte göra en ren nyinstallation av Win 10 så man blir av med alla onödiga filer och program.
Jag har en produktkod för Win 8, ingen för tian.
Kan man ladda ner Win 10 någonstans och sen använda koden för åttan?
Någon gjort detta och kan förklara hur man gör?

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025
Sv: Ominstallera Win 10

Tack!
Kör just nu detta alternativ:
"Gå till Inställningar-appen och välj Uppdatera/Återställa. Där finns alternativet att ta bort allt och installera om Windows."
Håll tummarna att det går vägen :twitcy:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg har selv ominstallert fra en usb stick laget ut fra en iso fil lastet ned fra microsoft. Aktiveringen skjer online, og microsoft har serienummeret på alle pcer som har installert og aktivert windows 10 slikat disse slipper å plundre med lange koder.

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025

Tog några timmar men nu är den igång igen! :spinny:
Tack för hjälpen!

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025

Jo tack, känns som en ny dator! :)
Men frågan är hur länge, Windows har ju förmågan att sega ner sig med tiden :(
Tog några timmar att få igång den igen, plus att lägga tillbaka de nödvändigaste programmen, saknar bara AutoRoute 2013 nu, hittar inte skivan...
Nu vet jag hur man gör så nästa gång går det smidigare, hoppas jag.
Jag har samlat alla viktiga program, eller länkat till dem, i en mapp i Dropbox så det är bara att hämta dem där när det är dax nästa gång. Ska även lägga AR 2013 där när jag hittar CDn

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025

Tackar! Då kan jag ägna söndagen åt trevligare saker än att leta efter en cd! :D

Toppen