• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Omfoliering av husbil

DrDTOSS

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40291
Medlemskap
2025
Kan tipsa om en firma i Jordbro strax söder om Stockholm hjälpte till med omfoliering av vår vagn där en del var illa sliten. Blev mycket nöjd med resultatet - ända problemet är att jag nu funderar om att göra samma sak på andra sidan av vagnen. Tyvärr mäter de inte färgen men hade en gedigen uppsättning av kulörer så det var inget problem att få rätt nyans.
(Jag har ingen koppling till firman (Entevor) och om jag bryter mot någon regel - vänligen ta bort inlägget)

vy 1 - före.jpg Vy 1 - efter.jpg

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2025
Kan tipsa om en firma i Jordbro strax söder om Stockholm hjälpte till med omfoliering av vår vagn där en del var illa sliten. Blev mycket nöjd med resultatet - ända problemet är att jag nu funderar om att göra samma sak på andra sidan av vagnen. Tyvärr mäter de inte färgen men hade en gedigen uppsättning av kulörer så det var inget problem att få rätt nyans.
(Jag har ingen koppling till firman (Entevor) och om jag bryter mot någon regel - vänligen ta bort inlägget)

Visa bilaga 238830 Visa bilaga 238831
Hej. Har du en helbild på det som gjorts och så givetvis den obligatoriska frågan: vad kostade det Med vänlig hälsning, DavidS

DrDTOSS

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40291
Medlemskap
2025
Hej. Har du en helbild på det som gjorts och så givetvis den obligatoriska frågan: vad kostade det Med vänlig hälsning, DavidS
Hej! Det är inte så mycket mer än vad som syns på bilden. Jag bytte den ljusgrå dekalen som hade börjat fransa upp sig i kanterna och ville ha en någorlunda matchning mot den något blekta på andra sidan av vagnen. Dekalen går från strax bakom bo-dörren till fronten.
Priset - jag betalade strax under 6000 kr. Priset beror mycket på tiden för att ta bort den gamla folien och hur väl dekorens form passar mot bredd på folien. När jag frågade om kostnaden så fick jag ett preliminärt spann och de hölls sig inom det utan gå till den övre gränsen.

Toppen