• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OM nån har bytt motor

F

F.d. 25640

Guest
jag byter motor i min husbil nu en Fiat ducato 2,5 d 1990 till en 2,8idTD från 2001 men jag söker el beskrivning så jag slipper att byta el system om nån har det liggnas i nån pärm mvh D-O S

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: OM nån har bytt motor

Hejsan och välkommen. Jag vet inte, men kanske du kan ha nytta av innehållet i någon eller några av de här lite enklare repböckerna från England. Jag vet att det finns elschema med i dem.

vehicle manuals

Dessutom, byte av olika motorgenerationer har varit uppe flera gånger förr, och hur de passar.
Har du koll på om motorgenerationen -95 till -02 passar på växellådorna -82 till -94 eller byter du växellåda också, och i så fall stämmer drivaxlar m.m.

M.v.h. nyfiken. JANKRO.

F

F.d. 25640

Guest

Jag byter motor å låda samtidigt men problemet ligger i
elen start spärren finns väl indbygd i pumpen så jag måste
gå förbi det på nåt sätt

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Tror att det enda problemet är växelspakslänkaget då de flesta om inte alla efter 1994 har växelspaken i instrumentbrädan. I övrigt borde allt passa med byte och ev just av el och slangar

F

F.d. 25640

Guest

Tack för tipset jag har fått tag på en kille i karlstad som visste hur man tar bort startspärren
för han får göra det på flera husbilar i veckan under sommare för att dom krånglar
Tack för intresset MVH Storm

Toppen