• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

OM nån har bytt motor

F

F.d. 25640

Guest
jag byter motor i min husbil nu en Fiat ducato 2,5 d 1990 till en 2,8idTD från 2001 men jag söker el beskrivning så jag slipper att byta el system om nån har det liggnas i nån pärm mvh D-O S

Sv: OM nån har bytt motor

Hejsan och välkommen. Jag vet inte, men kanske du kan ha nytta av innehållet i någon eller några av de här lite enklare repböckerna från England. Jag vet att det finns elschema med i dem.

vehicle manuals

Dessutom, byte av olika motorgenerationer har varit uppe flera gånger förr, och hur de passar.
Har du koll på om motorgenerationen -95 till -02 passar på växellådorna -82 till -94 eller byter du växellåda också, och i så fall stämmer drivaxlar m.m.

M.v.h. nyfiken. JANKRO.

Jag byter motor å låda samtidigt men problemet ligger i
elen start spärren finns väl indbygd i pumpen så jag måste
gå förbi det på nåt sätt

Tror att det enda problemet är växelspakslänkaget då de flesta om inte alla efter 1994 har växelspaken i instrumentbrädan. I övrigt borde allt passa med byte och ev just av el och slangar

Tack för tipset jag har fått tag på en kille i karlstad som visste hur man tar bort startspärren
för han får göra det på flera husbilar i veckan under sommare för att dom krånglar
Tack för intresset MVH Storm

Tillbaka
Toppen