• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om det blir inbrott i husbil.

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Jag kollade försäkring på vår husbil hos Dina försäkringar. Jag uppgav ett scenario om att man ställer husbilen för att tex fjällvandra eller på annat sätt vara borta från husbilen minst två dygn. Om det då blir inbrott så går det inte på försäkringen, någon som hört detta innan? Tror det var samma hos IF också.
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Om det blir inbrott i husbil.

Jag kollade försäkring på vår husbil hos Dina försäkringar. Jag uppgav ett scenario om att man ställer husbilen för att tex fjällvandra eller på annat sätt vara borta från husbilen minst två dygn. Om det då blir inbrott så går det inte på försäkringen, någon som hört detta innan? Tror det var samma hos IF också.

På LF gäller det tydligen endast viss stöldbegärlig egendom:

För ljudanläggning, tv och annan stöldbegärlig egendom får
du ersättning endast när du är på resa med fordonet. Du får då
heller inte ha lämnat fordonet obebott i mer än två dygn. För fast
monterad tv och ljudanläggning får du ersättning även om du
lämnar fordonet obebott i mer än två dygn.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Om det blir inbrott i husbil.

Det är ju inte så mycket som är fastmonterat, nästan bara tv och stereon. Laptop,kläder,verktyg,förtält och surfplattor, står ju löst i bodelen eller i garaget, kan räkna upp mycket som en tjuv skulle kunna ta, och så får man ingen ersättning för det. Undrar hur det funkar hemma på garageuppfarten om man får inbrott och inte varit i husbilen på två dygn?
 
Toppen