D
Danne54
Guest
Är det svårt att byta olja i lådan, kan man göra det själv eller måste man lämna in den
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
-----------------------------------------------------Hej!
Jag har två frågor:
1. Var sitter bromsljuskontakten? Jag ser bara något som liknar hastighetsmätarvajern som går in i växellådan.
2. Vad är anledningen till att man inte ska fylla på olja i oljestickshålet?
-----------------------------------------------------
Hejsan igen. Anledningen till att bromsljuskontakten för det mesta nämns som på fyllningshål är att den sitter vettigast till när man står framför bilen och tittar ner på lådan.
När du står framför bilen så sitter bromsljuskontakten på höger sida om växelspaksaxeln som går in i lådan. Den har en elkontakt med två sladdar i toppen. Hålet till oljestickan sitter rätt illa till när man tittar ner genom motorhuven men går naturligtvis också att använda om man drar en slang eller ligger med en pump under bilen.
M.v.h. JANKRO.