• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olivolja

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Ett litet tips , var på ICA och handlade idag. Då fick jag se att dom hade fått hem "Olivolja" i ny förp , :wub:. Den är bara på 10 cl och i plast flaska, det går bra att använda den flera gånger :yes:. Jag tycker att den är i lagom storlek att ha med i husbilen , den räcker nog några gånger ändå:wideeyed:.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Olivolja

Det är typisk liten lämplig förpackning för oss med rullande hushåll och eftersom jag är så allergisk använder vi bara olivolja!

Vi hittade en sån liten någonstans förra året och sparade flaskan för påfyllning - det är ju rätt etikett på den liksom!

Tänk när man lägger nåt i fel kryddburk eller flaska - och hinner glömma bort till nästa gång! Typ: Oj då var det salt i den här!!

Men bäst var ju när vårt pepparkar trillade ner under färd (en liten djävul i svart plast) och lämnade spillspår varje gång han hade ansiktet nedåt! Det var verkligen spridda skurar över köksgolvet - vi var helt förundrade innan vi kom på hur det hade gått till.

/elisabeth - som längtar ut på vägarna nu

PS. Saltkaret är en liten vit ängel!!
 
B

Boxer

Guest
Sv: Olivolja

En kamrat köpte för några år sen en kryddförpackning som hette Allt i ett. Den bestog av 5-6 fack med olika kryddor i och ett vridbart lock för att få ut rätt krydda. Efter ett antal mil på vägarna förstog vi varför den hette Allt i ett, det var nämligen precis vad det var.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen